۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
بیشترین کمبود در بخش مسکن متعلق به کلانشهرها| تفاهم احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی ارزان در تهرانسر
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد

بیشترین کمبود در بخش مسکن متعلق به کلانشهرها| تفاهم احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی ارزان در تهرانسر

مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه بیشترین کمبود در بخش مسکن متعلق به کلانشهرها است گفت: کمترین دخالت دولت‌ها هم در همین مناطق صورت گرفته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ارسلان مالکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری تهران و کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه بیشترین کمبود در بخش مسکن متعلق به کلانشهرها است، گفت: کمترین دخالت دولت‌ها در همین مناطق صورت گرفته است بنابراین تفاهمنامه ای که امروز به امضاء رسیده است نشان می دهد که دولت در رفع مشکلات مسکن در کشور اراده ای قوی دارد.
کمترین دخالت دولت‌ها در همین مناطق صورت گرفته است بنابراین تفاهمنامه ای که امروز به امضاء رسیده است نشان می دهد که دولت در رفع مشکلات مسکن در کشور اراده ای قوی دارد
او با اشاره به اینکه اراده دولت در رفع مشکلات مسکن در کشور نشان می دهد که با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در مجموعه دولت می‌تواند رفع این مشکل بزرگ را سرعت بخشد ادامه داد: براساس این تفاهم تمامی عوارض مربوط به صدور پروانه ساختمانی براساس ضوابط و مقررات شهرداری به عنوان آورده شهرداری تهران و زمین، ساخت و سرمایه‌گذاری روی آن به عنوان آورده سازمان ملی زمین و مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح شده است.
در خصوص ایجاد محله الگو در اراضی ۵۵ هکتاری تهرانسر با ظرفیت حدود ۱۲ هزار واحد امضا شد و بخش عمده‌ای از سهم ساخت انبوه مسکن توسط شهرداری تهران و سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود
مالکی ادامه داد: امروز تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری تهران و کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص ایجاد محله الگو در اراضی ۵۵ هکتاری تهرانسر با ظرفیت حدود ۱۲ هزار واحد امضا شد و بخش عمده‌ای از سهم ساخت انبوه مسکن توسط شهرداری تهران و سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود.
وی افزود: همچنین طرح و برنامه اقدام تعیین کاربری این اراضی برای تنظیم توافق‌نامه و کاربری‌های آن از سوی سازمان نوسازی شهر تهران تهیه خواهد شد.
مالکی با بیان اینکه پس از تهیه طرح توسط شهرداری تهران، گفت: در مرحله بعد طرح به کمیسیون ماده ۵ ارسال خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی طرح محله الگو متوجه شدیم که این طرح به دیدگاه‌های ما بسیار نزدیک است.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رویکرد مثبت شهردار تهران در همکاری با سایر ارکان دولت تشکر کرد و ادامه داد: راه‌حل مشترکی که در این تفاهم‌نامه به آن رسیده‌ایم حتی می‌تواند سرعت همکاری‌های فیمابین را بیش از پیش کند.

وی پیشتر با اشاره به افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی مسکن ملی به ۲۳ درصد، گفته بود به دنبال آن هستیم تا سود این تسهیلات برای قشرهای کم‌درآمد، پایین‌تر باشد.

وی افزود: عملیات ساخت واحدهای مسکونی در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان برای ۱۶ هزار واحد آغاز شده و شش هزار واحد نیز در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است.

مالکی با بیان اینکه ساخت این واحدها با سرعت در حال اجراست، افزود: برای متقاضیانی که هنوز تامین پروژه نشده‌اند نیز در حال پیگیری هستیم.

فروش متری و مسکن استیجاری می‌تواند به مردم در حل مشکل مسکن کمک کند
همچنین در این مراسم علیرضا زاکانی هم با بیان اینکه رویکرد شهرداری تهران مبتنی بر اجرای مشارکتی امور است، گفت: علاوه بر مشارکت رویکرد دیگر ما در شهرداری تهران ارزان‌سازی شهر و قبول مسئولیت در مقابل مردم است.
وی با تاکید بر اینکه فروش متری و مسکن استیجاری می‌تواند به مردم در حل مشکل مسکن کمک کند گفت: صنعتی‌سازی و ساخت سریع‌تر، محکم‌تر و اقتصادی‌تر پروژه‌ها از ویژگی های این تفاهمنامه است و این کار می‌تواند گره از مشکلات اقتصادی مردم باز کند.
زاکانی اضافه کرد: نتیجه این تفاهم‌نامه به ساخت نزدیک به ۱۲ هزار سرپناه برای مردم منجر خواهد شد.

در پایان این نشست مقمات مسئول سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کردند که در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن برای تفاهم با تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای ساخت مسکن اعلام آمادگی می کنند.

کد خبر: ۲۱۶٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کدخدا IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      مسکن ارزان یعنی چه قیمتی ، آیا ۴۰۰ ویا ۵۰۰ میلیون میباشد ،بعد هم الان دیگر همه مردم نیازمند مسکن هستند ونه فقط قشر ضعیف ،در واقع خرید خانه برای اکثریت جامعه به یک آرزو تبدیل شده است ،مطلب دیگر اینکه سازمان ثبت اسناد وشهرداریها لطف کنند وتکلیف خانه های بدون سند را مشخص کنند انهم در کوتاه مدت ،شاید اینطوری سر و سامانی به وضعیت مسکن تعداد زیادی از مردم داده می‌شود.