۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
افزایش ۲ درصدی قیمت جهانی نفت در پی بهبود چشم انداز رشد اقتصادی چین

افزایش ۲ درصدی قیمت جهانی نفت در پی بهبود چشم انداز رشد اقتصادی چین

با انتشار گزارش های مثبت از بهبود وضعیت اقتصادی چین، قیمت نفت نسبت به روز گذشته با ۲ درصد افزایش روبرو شد.

به گزارش بازار؛ با انتشار گزارش های مثبت از بهبود وضعیت اقتصادی چین، قیمت نفت روز سه شنبه نسبت به روز گذشته با ۲ درصد افزایش روبرو شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در بازار روز سه شنبه به ۸۵ دلار در هر بشکه و قیمت نفت وست تگزاس نیز با ۲۱ سنت افزایش به ۸۱.۰۴ دلار رسید. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از شرایط اقتصادی چین، میزان رشد اقتصادی سالانه این کشور افزایش یافته و در حال حاضر به ۴.۵ درصد سالانه افزایش یافته است.

در همین راستا، هلدینگ مالی CMC نیز با انتشار گزارشی در خصوص آخرین وضعیت بازار نفت نوشت: بهبود چشمگیر اقتصاد چین منجر به بازگشت قیمت نفت به مسیر صعودی شده است.

از سوی دیگر، تعطیلات ماه می در چین نیز در راه است که تعداد زیادی سفرهای برون شهری در این کشور انجام خواهد شد و در نتیجه پیش بینی می شود که نیاز نفتی چینی ها طی هفته های پیش رو همچنان رو به افزایش باشد.

آژانس بین المللی انرژی نیز در گزارش اخیر خود تاکید کرده است که چین در سال جاری میلادی، رکوردی جددی در واردات و مصرف نفت را به نام خود ثبت خواهد کرد. این در حالیست که همزمان با انتشار این گزارش ها، اوپک پلاس تصمیم گرفته تا برای دومین بار در سال جاری، میزان تولید نفت خود را کاهش دهد که مجموع این عوامل می تواند منجر به آغاز شیب جدید افزایش قیمت ها برای نفت محسوب شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha