۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
تنها با استاندارد کردن بخاری‌ها معادل تولید ۲ فاز پارس جنوبی گاز ذخیره می‌شود!
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تنها با استاندارد کردن بخاری‌ها معادل تولید ۲ فاز پارس جنوبی گاز ذخیره می‌شود!

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر بازدهی بخاری‌ها با تعویض آن‌ها به حداقل ۷۰ درصد برسد روزانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب گاز ذخیره خواهد شد که معادل تولید ۲ فاز پارس جنوبی است!

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی به راهکارهای جلوگیری از رسیدن به بحران کمبود گاز در زمستان پیش‌رو اشاره کرد و گفت: اگرچه سال‌های سال در وزارتخانه‌های نفت و نیرو بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت مطرح است و اداره کل با این عنوان وجود دارد اما به دلیل نبود یک نهاد بالادستی تنظیم‌گر این اداره کل عملا ناکارآمد است و دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از تبعیت نمی‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ایران باوجود دارا بودن بیشترین ذخایر گازی در جهان به دلیل عدم بهینه‌سازی مصرف انرژی با بحران گاز رو به رو شده این در حالی است که مردم آنچه در توان داشتن را در حوزه صرفه‌جویی به منحصه‌ظهور گذاشتن لذا صرفه‌جویی پیش از این نیازمند آن است که ابزار مورد نیاز مانند بخاری‌های استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد، همچنین در مبحث ساختمان باید منازل و ساختمان‌های استاندارد با پنجره‌های دو جداره ساخته شود البته تمامی این موارد نیازمند همراهی وزارتخانه‌های مختلف با یکدیگر است.

وی با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی، یکی از مواردی است که در قانون هدفمندی یارانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است اما اجرای این قانون و در ذیل آن بهینه‌سازی مصرف سوخت مغفول باقی مانده است.

سنگدوینی با بیان اینکه رسیدن به بهینه‌سازی مصرف سوخت به اقدام عملی نیاز دارد نه حرف و شعار، اظهار کرد: تعطیلی صنایع و پتروشیمی‌ها به مدت حداقل ۲ ماه در زمستان به دلیل قطع گاز مورد نیازشان، اقتصاد کشور را به سراشیبی و بحران می‌اندازد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بازدهی بخاری‌ها که اکنون در منازل استفاده می‌شوند صرفا ۲۵ تا ۳۰ درصد است، توضیح داد: اگر بازدهی این بخاری‌ها با تعویض آن‌ها به حداقل ۷۰ درصد برسد روزانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب گاز ذخیره خواهد شد که معادل تولید ۲ فاز پارس جنوبی است!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت برای افزایش بازدهی بخاری‌ها باید بخش خصوصی را وارد میدان کند، گفت: صنایع و پتروشیمی‌ها در جلسه با کمیسیون انرژی آمادگی خود را برای تولید انبوه این بخاری‌ها اعلام کردند که باید با تسهیلات ویژه به دست مردم برسد، بنابراین دیگر وقت آن رسیده که دولت پای کار بیاید.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha