۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
تخلف شرکت های آمریکایی در خرید نفت روسیه با قیمتی بالاتر از سقف تحریمی تعیین شده
وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد؛

تخلف شرکت های آمریکایی در خرید نفت روسیه با قیمتی بالاتر از سقف تحریمی تعیین شده

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای خطاب به شرکت های نفتی این کشور، نسبت به هرگونه خرید نفت روسیه با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده توسط ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش بازار؛ وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای خطاب به شرکت های نفتی این کشور، نسبت به هرگونه خرید نفت روسیه با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده توسط ایالات متحده هشدار داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود به گزارش های به دست آمده ای اشاره کرده که نشان می دهد برخی از شرکت های آمریکایی نفت صادراتی روسیه از طریق خط لوله سیبری شرقی و بنادری همچون کازمینو را با مبلغی بالای ۶۰ دلار خریدار می کنند که این قیمت بالاتر از سقف تعیین شده از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا ذیل تحریم های وضع شده علیه مسکو است.

اداره نظارت بر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه آورده است که شرکت های خدمات دهنده نفتی آمریکایی احتمالا از سقف تعیین شده برای خرید نفت روسیه بی اطلاع بوده اند.

لازم به ذکر است، بر اساس مصوبه مشترک کشورهای عضو گروه ۷ و اتحادیه اروپا، خرید خدمات و کالا در بخش های مختلف از جمله انرژی، بیمه و حمل و نقل تنها در صورت رعایت سقف تعیین شده قیمت در مصوبه مذکور مجار خواهد بود.

با اینحال، گفته می شود برخی از تانکرهای نفتی روسیه با تغییر هویت خود در بنادری همچون کازمینو، نفت صادراتی این کشور را به صورت قاچاق و از طریق کشتی به کشتی به تانکرهای آمریکایی خریدار این محموله ها منتقل می کنند.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha