۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
ثبات اقتصادی ایران با رشد صفر درصد در سال ۲۰۲۰
بانک جهانی پیش بینی کرد

ثبات اقتصادی ایران با رشد صفر درصد در سال ۲۰۲۰

بانک جهانی، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ را صفر تلقی کرد و با اذعان به اینکه این روند نسبت به پیش بینی قبلی، کاهش دارد، اما در مقایسه با رشد منفی سال ۲۰۱۹، آن را روند باثبات تری دانست.

به گزارش بازار، بانک جهانی در این پیش‌بینی خود اعلام کرده که انتظار دارد ایران پس از سالی که در آن کوچک شدن اقتصاد خود را شاهد بود، با کم‌رنگ‌شدن اثر تحریم‌ها، به مدد تولید نفت و تثبیت وضعیت صادرات، یک ثبات نسبی را در اقتصاد شاهد باشد.

بر این اساس، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ صفر خواهد بود که گرچه نسبت به پیش‌بینی قبلی بانک جهانی ۹/ ۰ درصد کاهش یافته است، اما نسبت به برآورد رشد منفی ۷/ ۸ درصد در سال ۲۰۱۹ بهبود قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. بانک جهانی همچنین برای هرکدام از سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رشد یک درصدی را به اقتصاد ایران نسبت داده است.

بانک جهانی در برآوردهای منطقه‌ای خود با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رشد ملایم ۴/ ۲ درصدی را در سال ۲۰۲۰ تجربه خواهد کرد، علت عمده آن را افزایش سرمایه‌گذاری و تقویت فضای کسب و کارها عنوان کرده است.

بانک جهانی پیش‌بینی کرده است رشد اقتصادی صادرکنندگان نفت، به ۲ درصد افزایش خواهد یافت. سرمایه‌گذاری بر زیرساخت‌ها و اصلاحات فضای کسب و کار موجب افزایش رشد اقتصادهای عضو شورای همکاری‌ خلیج‌فارس در سال ۲۰۲۰ خواهد شد. بر این اساس، رشد اقتصادهای واردکننده نفت به ۴/ ۴ درصد افزایش خواهد یافت.
 

کد خبر: ۲٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha