۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
 ۸۷۶ شرکت دارویی موفق به اخذ تأییدیه دانش بنیان شدند
معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری:

۸۷۶ شرکت دارویی موفق به اخذ تأییدیه دانش بنیان شدند

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: تاکنون ۸۷۶ شرکت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی موفق به اخذ تأییدیه دانش بنیان شدند.

به گزارش بازار، آرش رمدانی معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اظهار کرد: ما همه ساله وضعیت ارزبری در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی و واکسن را رصد می‌کنیم و برنامه‌های ستاد توسعه زیست فناوری بر همین مبنا تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور افزود: تا به الان حدود ۸۷۶ شرکت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی موفق به اخذ تأییدیه دانش بنیان شدند و امسال سهم شرکت‌های حوزه سلامت از اکوسیستم نوآوری حدود ۱۰ درصد از آمار کل شرکت‌های دانش بنیان است.

رمدانی گفت: مجموعه معاونت علمی به ویژه ستاد توسعه زیست فناوری که متولی حمایت از طرح‌های تولیدی و پژوهشی و فناوری محور در حوزه سلامت است بعد از رصد نیازهای کشور برنامه ریزی می‌کند و فراخوان‌هایی را نیز به اجرا می‌گذارد.

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به تدوین یک برنامه ۱۰ ساله با هدف افزایش سهم اقتصادی زیست فناوری از تولید ناخالص داخلی در سال‌های گذشته افزود: بخشی از این برنامه مربوط به حوزه سلامت بوده و پتانسیل ارزی هم که پیش بینی شد رقمی در حدود ۱,۷ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: از این ۱,۷ دهم میلیارد دلار، ۶۷۴ میلیون دلار مربوط به برنامه‌های تکمیل زنجیره ارزش دارو، ۳۱۴ میلیون دلار مربوط به واکسن، ۱۳۰ میلیون دلار مربوط به دارو و فرآورده‌های بیولوژیک و ۱۸۰ میلیون دلار هم مربوط به تجهیزات پزشکی است.

رمدانی با بیان اینکه ۱۴۴ محصول دانش بنیان در حوزه دارو و فرآورده‌های بیولوژیک و تجهیزات پزشکی مورد حمایت قرار گرفتند عنوان کرد: پتانسیل ارزی کشورمان از نهایی شدن این محصولات رقمی در حدود ۶۵۰ میلیون دلار است که با اجرای برنامه‌های مختلف در تلاشیم ۶۵۰۰ نفر از نیروهای متخصص را در این حوزه صاحب شغل کنیم.

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری یادآور شد: علاوه بر صندوق اکسیر زیست سلامت که از طرح‌های حوزه دارو حمایت می‌کند و مشغول به کار است ما در حوزه فرآورده‌های زیستی و داروهای مشتق از پلاسما نیز صندوقی تشکیل دادیم.

وی افزود: اولویت اصلی این صندوق با بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی، حمایت از زنجیره تولید فرآورده‌های پلاسما و انسولین است اما می‌تواند از برخی فرآورده‌ها و داروهای زیستی هم حمایت کند.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha