۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
آغاز اجرای طرح تمام‌شماری ۴۶۰ پروژه اقتصادی و تولیدی در استان بوشهر
معاون اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد

آغاز اجرای طرح تمام‌شماری ۴۶۰ پروژه اقتصادی و تولیدی در استان بوشهر

بوشهر- معاون اقتصادی استاندار بوشهر از آغاز اجرای طرح تمام‌شماری ۴۶۰ پروژه اقتصادی و تولیدی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین ظهر امروز در نشست با مدیران بانک‌های استان بوشهر با تاکید بر لزوم عملی شدن شعار سال اظهار داشت: حوزه اقتصادی استان در تحقق شعار سال نقش مهمی دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی خواستار ارزیابی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال شد و افزود: شاخص‌های ارزیابی، تدوین شده و دستگاه‌ها و بانک‌هایی که عملکرد بهتری داشته‌اند تشویق می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تعامل نسبتا خوبی بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر وجود دارد که انتظار داریم تقویت شود.

باستین تصریح کرد: اجرای ۸۰ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نشان‌دهنده هم‌افزایی و تلاش مجدانه دستگاه‌های اقتصادی و بانک‌هاست.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان از ۹ درصد به ۷.۳ درصد رسیده که نتیجه تلاش مسئولان است.

باستین از پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از اعتبارات سفر رئیس جمهور خبر داد و افزود: این تسهیلات، علاوه بر حوزه اشتغال و اقتصادی و تولیدی، در حوزه اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه نیز پرداخت می‌شود.

وی به اولویت‌بندی پرداخت تسهیلات به طرح‌ها اشاره کرد و یادآور شد: طرح‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند و با پرداخت تسهیلات، تکمیل می‌شوند در اولویت هستند.

باستین از اجرای طرح تمام‌شماری ۴۶۰ پروژه اقتصادی و تولیدی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت، کمیته نظارت برای تمام‌شماری طرح‌هایی که تسهیلات گرفته‌اند، تشکیل و ۴۶۰ طرح بررسی و نظارت دقیق می‌شوند.

وی اضافه کرد: زمان‌بندی و طرح‌ریزی و پایش این طرح توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان انجام می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طرح‌هایی که در کارگروه تسهیل از نظر سرمایه ثابت یا سرمایه در گردش مشکل داشتند، مشمول پرداخت تسهیلات می‌شوند و امیدوارم بانک‌ها نیز تعامل لازم را داشته باشند.

باستین بر لزوم ایجاد توازن منطقه‌ای در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد و ابراز داشت: سهم شهرستان‌ها برای تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال جاری مشخص شود که انتظار داریم توازن منطقه‌ای رعایت شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha