۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
افزایش قیمت نفت در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش بیشتر حجم تولید
تحلیل بازار نفت؛

افزایش قیمت نفت در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش بیشتر حجم تولید

با انتشار خبر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید نفت و انتظار سرمایه گذاران برای بهبود وضعیت اقتصاد چین، قیمت نفت صبح روز دوشنبه با اندکی افزایش مواجه شد.

به گزارش بازار؛ با انتشار خبر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید نفت و انتظار سرمایه گذاران برای بهبود وضعیت اقتصادی چین، قیمت نفت صبح روز دوشنبه با اندکی افزایش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت دریای برنت صبح امروز با ۶ سنت افزایش به ۸۶.۳۷ دلار و قیمت نفت وست تگزاس نیز با ۴ سنت افزایش به رقم ۸۲.۵۶ دلار رسیدند.

یکی از دلایل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی مبنی بر ثبت رکورد احتمالی مصرف نفت در بازارهای جهانی بود. بر اساس برآوردهای این آژانس، مصرف نفت در سال ۲۰۲۳ با دو میلیون بشکه افزایش به حدود ۱۰۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

با اینحال، آژانس بین المللی انرژی هشدار داده است که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت می تواند منجر به افزایش قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی طی نیمه دوم سال جاری میلادی شود.

از سوی دیگر، با قرار گرفتن در نیمه فصل بهار و نزدیک شدن به تابستان و تعطیلات تابستانی، هر ساله مصرف انرژی به ویژه منابع نفتی در جهان افزایش خواهد یافت که این موضوع نیز یکی از فاکتورهای موثر در افزایش قیمت بهای نفت در جهان خواهد شد.

در همین راستا، هلدینگ بانکی ING هشدار داده است که افزایش تقاضا برای نفت در بازارهای جهانی می تواند منجر به افزایش قیمت انرژی شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha