۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
 چین و هند آینده بازار مصرف جهانی را شکل خواهند داد
موسسه بروکینگز:

چین و هند آینده بازار مصرف جهانی را شکل خواهند داد

موسسه بروکینگز آمریکا نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان جهان در آسیا به ویژه در چین و هند زندگی می‌کنند.

به گزارش بازار، انتظار می‌رود هند با پشت سر گذاشتن چین به پرجمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل شود.

به گفته مؤسسه بروکینگز آمریکا، این رویداد تاریخی نقطه عطفی در جمعیت شناسی جهانی است، به طوری که هند موقعیتی را که برای آخرین بار در قرن هجدهم به عنوان بخشی از امپراتوری مغول در اختیار داشت، به دست آورد.

امروزه بیش از نیمی از مصرف کنندگان جهان در آسیا و عمدتاً در هند و چین زندگی می‌کنند. این دو کشور در حال حاضر یک سوم جمعیت جهان، یک سوم گروه مصرف کننده جهانی و حدود یک چهارم هزینه‌های مصرف کننده جهانی (در برابری قدرت خرید) را تشکیل می‌دهند.

هند و چین ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت دارند و امسال هر کدام حدود ۳۰ میلیون نفر را به طبقه مصرف کننده اضافه خواهند کرد.

از دیدگاهی گسترده تر، به نظر می‌رسد هند "چین آینده" باشد.

در حالی که چین و هند هر دو بازارهای مسلط در اقتصاد جهانی خواهند بود، گروه‌های مصرف کننده ۳ تفاوت اساسی دارند:

از نظر اندازه، چین از نظر تعداد مصرف کنندگان پرجمعیت‌ترین است (۸۹۹ میلیون نفر در مقایسه با ۴۷۳ میلیون نفر برای هند). در سال ۲۰۲۳، رده مصرف کننده در چین ۳۶ میلیون و هند ۳۱ میلیون افزایش یافت، بنابراین چین اولین کشوری خواهد بود که تا سال ۲۰۲۶/۲۷ به یک میلیارد نفر در رده مصرف کننده خواهد رسید.

از نظر جمعیت شناسی، دسته مصرف کنندگان در چین مسن‌تر هستند (میانگین سنی ۳۹ سال است، در حالی که در هند فقط ۳۰ سال است)؛ و تا سال ۲۰۳۰، هند خانه ۳۵۷ میلیون مصرف کننده جوان زیر ۳۰ سال خواهد بود. هند یک پنجم بازار مصرف جهانی جوانان را در اختیار خواهد داشت، در حالی که چین یک چهارم بازار سالمندان را تشکیل خواهد داد.


از نظر جغرافیایی، طبقه مصرف کننده در چین شهری است (از هر ۵ مصرف کننده ۴ نفر در شهرها زندگی می‌کنند، در حالی که در هند پراکنده‌تر هستند). بخش مصرف کننده چین تا سال ۲۰۳۰ در شهرهای بزرگ متمرکز خواهد شد، در حالی که انتظار می‌رود جمعیت در شهرهای بزرگ هند زندگی می‌کنند تا همان سال به ۲۹۰ میلیون نفر برسد. این نشان می‌دهد که دستیابی به مصرف کنندگان جدید در هند دشوارتر از چین خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha