۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
بررسی آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب در نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی

بررسی آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب در نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی

نخستین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع چابهار برگزار و آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله‌های ترانزیتی، بررسی شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اولین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع چابهار برگزار و آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله‌های ترانزیتی، بررسی شد. شرکت‌کنندگان در اولین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع چابهار به همراه تجار، مدیران شرکت‌های حمل و نقلی بانکی، بیمه‌ای و صادرکنندگان هندی آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله‌های ترانزیتی را بررسی کردند.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران که در راس هیاتی مرکب از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این نشست شرکت، ضمن اعلام آخرین اقدامات و تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای تسریع در جابجایی محموله‌ها در قلمرو کشور از اتصال چابهار به شبکه ریلی در آینده خبر داد.

وی افزود: کریدور شمال-جنوب و بندر چابهار اقتصادی‌ترین مسیر اتصال هند به آسیای مرکزی و افغانستان است.

گفتنی است، شرکت‌کنندگان در این نشست با تاکید بر مزیت‌های کریدور شمال-جنوب و بندر چابهار، خواستار تکمیل زیرساخت‌های ریلی مورد نیاز و همچنین رفع موانع گمرکی، بانکی، بیمه‌ای و حمل‌ونقل ترکیبی در این کریدور شدند.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha