۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
تشکیل وزارت بازرگانی می تواند به مدیریت و نظارت بر نرخ کالاهای معیشتی کمک کند
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

تشکیل وزارت بازرگانی می تواند به مدیریت و نظارت بر نرخ کالاهای معیشتی کمک کند

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: تشکیل وزارت بازرگانی موجب می‌شود، دیپلماسی تجاری در دستور کار ویژه قرار گرفته و رویدادهای تجاری و مذاکرات بین المللی و تفاهم نامه های منطقه‌ای پیگیری شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور و ضرورت توجه ویژه به حوزه تولید، تشکیل وزارت بازرگانی یک ضرورت بوده تا فعالیت‌های مرتبط با این حوزه که به نوعی ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارد متمرکزتر از گذشته مدیریت شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم طراحی سیاست‌های تجاری با هدف رشد اقتصادی ادامه داد: سیاست‌های تجاری در کشور باید به نحوی طراحی و تدوین شود که زمینه تحرک در کل اقتصاد کشور و بهبود شاخص های کلان را فراهم کند. برای حضور در سطح جهانی و رقابت با کشورها در صادرات محصولات باید دارای برنامه و عمل باشیم و سهم صادرات را در تولید افزایش دهیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف عملکرد دیپلماسی تجاری در دستگاه وزارت خارجه کشور، عنوان کرد: تشکیل وزارت بازرگانی موجب می‌شود، دیپلماسی تجاری در دستور کار ویژه قرار گرفته و رویدادهای تجاری و مذاکرات بین المللی و تفاهم نامه های منطقه‌ای در حوزه تجارت به صورت مستمر پیگیری شوند.

دولت هرچه سریع تر نسبت به ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی اقدام کند
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با تشکیل سازمان بازرگانی نیز که به صورت لایحه از سوی دولت مطرح شده است، نظارت مجلس از عملکرد این مجموعه کم رنگ می‌شود در حالی که ما معتقدیم این مجموعه باید توسط وزیر اداره شده و وی نسبت به برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های خود به مجلس پاسخ گو شود. لذا با توجه به شرایط حساس کشور و لزوم تمرکز بر امر تجارت و بازرگانی انتظار داریم دولت هرچه سریع تر نسبت به ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی اقدام کرده و برای آن در برنامه هفتم توسعه برنامه و چشمک انداز تعریف کند.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha