۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارائه دهد
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارائه دهد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: انتظار داشتیم دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارائه دهد چراکه فعالیت ها در زمینه امور بازرگانی در قالب سازمان جوابگوی نیازها نخواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی، درباره تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: توافق مجلس با دولت از روز اول، ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس بوده است نه لایحه ای تحت عنوان تشکیل سازمان بازرگانی.

وی با اشاره به چرایی ارائه لایحه وزارت بازرگانی تصریح کرد: حتما انجام امور بازرگانی در قالب وزارتخانه هم حائز اختیارات بیشتر برای این مجموعه و هم می تواند پاسخگویی لازم را در پی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امور بازرگانی در قالب یک سازمان پیگیری شود ما مجددا دچار مشکلاتی که در گذشته بودیم، خواهیم شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: توافق ما با دولت بر این اساس بوده که وزارت بازرگانی تشکیل شود بنابراین رای منفی امروز نمایندگان مجلس به فوریت بررسی تشکیل سازمان بدین معنا نیست که با پیگیری فعالیت های بازرگانی در قالب یک نهاد در دولت مخالف است بلکه مجلس به دنبال این است که فعالیت های مربوط به امور بازرگانی و نظارت در این بخش باید ارتقا پیدا کرده و در قالب یک وزارتخانه پیگیری شود.

رضایی کوچی ادامه داد: حتما نیاز مردم در امور بازرگانی آنهم در قالب تشکیلات یک وزارتخانه را بهتر می شود، تامین و کنترل کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتما مجلس با ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از سوی دولت موافقت خواهد کرد و ما تعجب کردیم که دولت چرا این مسئله را در قالب سازمان مطرح کرده است.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha