۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
۵۲ هزار تن محصول سیر در شهرستان طارم برداشت می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۵۲ هزار تن محصول سیر در شهرستان طارم برداشت می‌شود

زنجان -رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت : پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۲ هزار تن محصول سیر در شهرستان طارم برداشت شود.

به گزارش بازار و به نقل از جهاد کشاورزی زنجان،روح الله حسنی، با بیان اینکه شهرستان طارم تولید کننده حدود ۳۰ درصد سیر کشور است، گفت: محصول سیر در بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طارم کشت شده است.

وی با بیان اینکه همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه انجام می‌شود، یادآور شد: تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز با منشأ آذرشهر بیان کرد و گفت: محصول تولیدی طارم علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان به سایر استان‌های کشور همچنین در صورت وجود شرایط به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.

حسنی اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص محصول سیر، تأمین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و همچنین تلاش در جهت تنظیم بازار فروش است.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم حدود ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز دارد، گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود که کرفس، نخود فرنگی، سیر و باقالا از عمده محصولاتی است که در پاییز کشت و در اوایل فصل بهار برداشت و روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: استان زنجان تولیدکننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است که عمده محصولات باغی تولیدی آن زیتون، سیر و انگور است و شهرستان‌های طارم، ابهر، زنجان و خرمدره بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha