۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
انتقاد از سخت گیری‌ برای ورود زمین‌ به محدوده شهرها
نماینده مردم شیراز در مجلس مطرح کرد

انتقاد از سخت گیری‌ برای ورود زمین‌ به محدوده شهرها

قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: صندوق پروژه‌ها با جذب سرمایه‌های مردمی مشکل مالی بسیاری از پروژه های را حل می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، با اشاره به طرح سوال خود از وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم توجه به ظرفیت صندوق پروژه ها است؛ به عنوان مثال صندوق توسعه حمل و نقل از زمانی که تشکیل شده هیچ ورودی نداشته برای این امر هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه صندوق پروژه‌ها با جذب سرمایه‌های مردمی مشکل مالی بسیاری از پروژه های را حل می‌کنند عنوان کرد: متاسفانه وزارت راه همواره در انتظار اعتبارات دولتی است در حالی که با وجود محدودیت‌های موجود باید از ظرفیت صندوق پروژه‌های مشکلات مالی خود را حل کند. اما با وجود تسهیلات ویژه که در قوانین بودجه‌ سالانه برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها پیش‌بینی می‌شود از سوی دستگاه‌ها به ویژه راه و شهرسازی اقدامی صورت نمی‌گیرد.

انتقاد از سخت گیری‌های شورای عالی معماری و شهرسازی برای ورود زمین‌ها به محدوده شهرها
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به ایرادات موجود در وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین جهت ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: یکی از عوامل عدم تامین زمین در برخی از شهرها، سخت گیری‌های شورای عالی معماری و شهرسازی برای ورود زمین‌ها به محدوده شهرها است از طرفی برای اضافه شدن زمین به محدوده روستاها نیز مشکلاتی وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لزوم بازبینی طرح‌های هادی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از گذشت ۱۰ سال، بیان کرد: هم اکنون روستاهای زیادی داریم که بیش از ۱۰ سال از زمان بازبینی طرح‌های هادی آنها گذشته اما به بهانه‌های نبود منابع مالی و توجیه اقتصادی برای توسعه روستاها مورد بازبینی و بروز رسانی قرار نگرفته‌اند. لذا مردم خود در کنار محدوده روستاها اقدام به ساخت و ساز می‌کند و دستگاه‌های اجرایی نیز اقدام به تخریب آنها کرده و از طرفی وعده ارائه زمین برای ساخت توسط افراد می‌دهند که این دو با یک دیگر تناقض دارد! بی تردید اگر طرح‌های هادی مورد بازنگری قرار گرفته و محدوده های روستایی توسعه پیدا کند، کسی خارج از بافت اقدام به ساخت و ساز نمی‌کند، اگر برای تامین زمین مردم اقدامی صورت نگیرد آنها منتظر نمانده و خود اقدام می‌کنند.

عدم استفاده از اراضی برای ساخت مسکن مشمول مالیات سنگین شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید برای توسعه روستاها و تامین زمین مورد نیاز مردم جهت ساخت مسکن اقدامات لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: سپس اگر کسی از اراضی خود برای ساخت مسکن استفاده نکرد با اخذ مالیات های سنگین بر اراضی بایر، مالکان را مجبور به ساخت و یا فروش کنیم، با این روش است که بازار زمین و مسکن مدیریت و کنترل می‌شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha