۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
بزرگ ترین چالش واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال تامین مالی است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بزرگ ترین چالش واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال تامین مالی است

کرمان - پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تامین مالی را بزرگترین چالش پیش روی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال دانست.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی تولید کنندگان تامین مالی طرح های تولیدی است و در این زمینه باید حمایتهای لازم از طرح هایی که به افزایش تولید و پویایی اقتصادی منجر می شود انجام شود.

وی عنوان کرد: مهار تورم نیز در سال جاری یکی از مهمترین اهدافی است که باید انجام شود و یکی از راههای مهار تورم افزایش تولید و فعال کردن واحدهای راکد تولیدی است.

پور ابراهیمی افزود: در زمینه مهار تورم یکی دیگر از اقدامتی که باید انجام شود کنترل ناترازی بودجه استکه با توجه به ۸ هزار همت دارایی های شناسایی شده دولت در صورت مولد سازی می توان بخشی از این ناترازی را جبران کرد.

وی عنوان کرد: افزایش نرخ بهره وری در کشور بسیار مهم است که در این زمینه تقریبا در رشد بهره وری موفق عمل نشده است بطوریکه مهمترین چالش واحدهای راکد و نیمه فعال ما تامین مالی است و توصیه می شود با توجه به مشکلات بانک ها از ظرفیت بازار سرمایه در این خصوص استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت های بزرگ کشاورزی کرمان گفت: در کنار اینکه ظرفیت بازار سرمایه میتوان به توسعه اقتصادی کرمان کمک کند اما نکته مهم استفاده از این ظرفیت در بخش کشاورزی است و باید بهروری در این بازار نیز افزایش یابد.

وی خشکسالی را مشکل جدی کشاورزی کرمان دامست و افزود: ۹۴ درصد آبهای موجود در کرمان در بخش کشاورزی استفاده می شود اما دو سوم این منابع بع دلیل کشاورزی سنتی از بین می رود و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.

وی استفاده بهینه و مدیریت شده از آبهای موجود در استان کرمان را بسیار مهم دانست و افزود: باید نگاه ما به بخش کشاورزی تغییر کند و به سمت تولیدات صادرات محور و تولید محصولات استراتژیک حرکت کنیم.

رئ

کد خبر: ۲۱۵٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha