۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
پیش‌بینی خرید ۸ تا ۸.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

پیش‌بینی خرید ۸ تا ۸.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: در مجموع برآورد می‌شود از بین مجموع سطح کشت گندم ایران بین ۸ تا ۸ و نیم میلیون تن خرید تضمینی انجام شود.

به گزارش بازار، سهراب سهرابی با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، تصریح کرد: این اقدامات شامل تهیه و تدارک کودهای شیمیایی بوده که امسال در مجموع بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای را تهیه و تدارک دیده‌ایم و محموله‌های تدارک دیده شده بین کشاورزهای کشور هم توزیع شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین بذور اصلاح شده لیبل‌دار گندم نیز تهیه و تدارک دیده شده که ۳۲۰ هزار تن انواع بذور مخصوص اراضی آبی و دیم تهیه کرده‌ایم و در بین کشاورزان توزیع شده است، بذور تدارک دیده شده نسبت به سال قبل ۱۰۰ هزار تن بیشتر است.

وی از رشد بیش از ۶ برابری سطح کشت قراردادی گندم آبی در کشور خبر داد و تصریح کرد: سطح کشت قراردادی گندم آبی کشور در مجموع ۲۵۰ هزار هکتار بوده است و در سال جاری این عدد به یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار رسیده است.

سهرابی درباره طرح جهش تولید در دیم‌زارها گفت: این طرح به مدت سه سال اجرایی می‌شود و در حال انجام است همچنین در سال جاری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم‌زارهای کشور تحت پوشش طرح جهش تولید دیم‌زارها قرار گرفته است. این طرح به‌عنوان یک پروژه مشترک بین جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۲۱ استان کشور در حال انجام است.

کد خبر: ۲۱۵٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha