۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
نخستین ­خودروی هیبریدی سایپا امسال عرضه می‌شود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

نخستین ­خودروی هیبریدی سایپا امسال عرضه می‌شود

مدیرعامل گروه سایپا گفت: این گروه نخستین خودرو پلاگین هیبرید و الکتریکی (EV) را امسال به بازار عرضه می‌کند و در گام دوم محصولات داخلی سایپا مانند آریا به صورت هیبریدی عرضه خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدعلی تیموری در خصوص برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۲ افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سایپا قرار است خط تولید ساخت پیشرانه جدید ۱۶ سوپاپ خود را در مگا موتور آغاز کند و در این خط پیشرانه‌های با حجم ۱.۵ تا ۲.۵ لیتری تولید خواهد شد و می‌تواند نیاز داخلی صنعت خودرو را در داخل تامین کند.

مدیر عامل سایپا گفت: قرار است این خط تولید هفته جاری افتتاح شود.

وی در خصوص شیوه قیمت‌گذاری خودرو گفت: قیمت‌گذاری دستوری خودرو در دهه‌های گذشته نیز اتفاق افتاده بود و در آن زمان بسیاری از خودروها به صورت ناقص تحویل مشتریان می‌شد تا زمانی که دولت، قیمت‌های خودرو را آزاد کرد و در ادامه، با افزایش تولید خودروسازان بازار به ثبات رسید. با این حال شیوه قیمت‌گذاری دستوری همچنان با وجود مشکلات زیاد برای بخش صنعت خودرو ادامه دارد.

مدیر عامل سایپا افزود: با آزادسازی قیمت‌ها در دهه ۸۰، افزایش تولید خودروسازان تا حدی رشد کرد که قیمت خودرو در بلندمدت به ثبات رسید و عرضه خودرو به صورت اقساطی نیز از طرف خودروسازان آغاز شده بود.

تیموری ادامه داد:، اما با همه مشکلات تولید، هدف صنعت خودرو کشور، حرکت به سمت فناوری مدرن و کاهش آلودگی زیست محیطی است و در ۱۰ سال آینده باید صنعت خودرو کشور به سوی تولید خودروی الکتریکی حرکت کند.

مدیر عامل سایپا در خصوص واردات خودرو نیز گفت: سایپا نخستین شرکتی بود که محصولات وارداتی خودرو را در سامانه فروش به مشتریان تحویل داد و امسال نیز در تلاش هستیم زمان ثبت سفارش تا تحویل خودرو وارداتی را کاهش دهیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha