۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
تولید ۱۷۰۰ تن ماده بودارکننده در مجتمع پارس جنوبی برای نخستین بار در خاورمیانه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

تولید ۱۷۰۰ تن ماده بودارکننده در مجتمع پارس جنوبی برای نخستین بار در خاورمیانه

بوشهر- حمزوی مدیر پالایشگاه اول پارس جنوبی از تولید ۱۷۰۰ تن ماده بودارکننده در مجتمع پارس جنوبی خبر داد و گفت: در خاورمیانه نخستین تولیدکننده این ماده هستیم.

حسین حمزوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و فناور و شرکت‌های دانش بنیان در مجتمع گاز پارس جنوبی، منجر به افزایش بهره‌وری و تولیدات جدید شده است.

وی افزود: ماده بودارکننده کاربرد بسیار زیادی در صنعت نفت و گاز دارد و همواره واردکننده این محصول بوده‌ایم که در چند سال اخیر با تلاش متخصصان داخلی، به تولیدکننده این محصول نیز تبدیل شده‌ایم.

مدیر پالایشگاه اول پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر حدود ۱۷۰۰ تن ماده بودارکننده در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

حمزوی تصریح کرد: در خاورمیانه این ماده مهم صنعتی برای نخستین بار در پارس جنوبی تولید شده و در سطح جهان نیز معدودی از شرکت‌ها موفق به تولید آن هستند.

وی اضافه کرد: اکنون روزانه کمتر از ۲ تن ماده بودارکننده در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود که هدفگذاری تولید سالانه ۲ هزار تن از این‌ماده جزو اولویت‌هاست.

حمزوی گفت: تا پیش از تولید این ماده، سالانه ۶۰۰ تن واردات این محصول داشتیم که میلیون‌ها دلار ارز را از کشور خارج می‌کرد که اکنون علاوه بر تولید و خودکفایی، امیدوارم با افزایش تولید، شاهد صادرات محصول و افزایش درآمد نیز باشیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha