۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
رشد با چاشنی افزایش تقاضا و محدودیت عرضه نفت

رشد با چاشنی افزایش تقاضا و محدودیت عرضه نفت

آژانس بین المللی انرژی اعلام نمود تصمیم اوپک پلاس می تواند به مصرف کنندگان و بهبود اقتصاد جهانی آسیب برساند.

به گزارش بازار، آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه نفت خود گفت: «مصرف‌کنندگانی که با قیمت‌های متورم برای مایحتاج اساسی مواجه می‌شوند، اکنون مجبور خواهند بود بودجه‌های خود را حتی محدودتر تقسیم کنند». این نوید بدی برای بهبود و رشد اقتصادی است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که انتظار دارد عرضه جهانی نفت تا پایان سال ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به افزایش تولید ۱ میلیون بشکه‌ای از خارج از اوپک پلاس در ابتدای مارس در مقابل کاهش ۱.۴ میلیون بشکه‌ای از بلوک تولیدکننده اشاره کرد.

جان کیلداف، شریک Again Capital LLC گفت: «روایت افزایش تقاضا و انقباض نسبی عرضه دوباره تسخیر شده است و این همان چیزی است که نفت را تقویت می کند.

بر اساس داده‌های بیکر هیوز، تعداد دکل‌های نفت و گاز ایالات متحده، شاخصی از عرضه آتی، که برای سومین هفته متوالی کاهش یافت، به افزایش قیمت‌ها نیز کمک کرد. تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده در این هفته با دو کاهش به ۵۸۸ رسید که کمترین میزان از ژوئن ۲۰۲۲ بود، در حالی که سکوهای گازی با یک کاهش به ۱۵۷ رسید. [RIG/U]

پس از انتشار داده‌های قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده ایالات متحده که انتظارات فدرال رزرو به پایان چرخه افزایش نرخ خود نزدیک می‌شود، شاخص دلار آمریکا تقریباً در پایین‌ترین حد یک ساله خود معامله شد.

با این حال، دلار آمریکا در روز جمعه افزایش یافت و نفت دلاری را برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر کرد و رشد قیمت نفت را محدود کرد.

کد خبر: ۲۱۵٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha