۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
۲ گام اساسی دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور
سخنگوی دولت عنوان کرد

۲ گام اساسی دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور

سخنگوی دولت تأکید کرد: بی‌تردید همه مشکلات با همکاری تمامی دستگاه‌ها و تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور قابل حل است و می‌توانیم برای مهار تورم و رشد تولید قدم‌های مؤثرتری برداریم.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی ضمن قدردانی و استقبال از اعلام آمادگی رئیس مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت در حل مشکلات اقتصادی و کنترل تورم و رشد تولید، از تشکیل سازمان بازرگانی و تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان اولویت این همکاری و دو اقدام مهم برای تحقق شعار سال یاد کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به اولویت‌های زمانی چند اقدام اساسی می‌تواند به منظور همکاری‌های مشترک دولت و مجلس در دستور کار قرار گیرد که یکی از اقدامات مهم که دولت از سال گذشته آن را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، تشکیل سازمان بازرگانی یا تصویب طرح وزارت بازرگانی است که می‌تواند نقش مهمی در تنظیم بازار، جلوگیری از تورم و نظارت مؤثرتر بر بازار و جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها داشته باشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: اقدام مهم دیگر کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی در حوزه‌های مختلف است که این نیز به‌صورت مستقیم با سفره مردم و معیشت عمومی در ارتباط است.

بهادری جهرمی اقدام اساسی دیگر در همکاری قوای مقننه و مجریه را بازنگری و اصلاح قوانین و به روزرسانی سازوکارهای مقابله با سوداگری و قاچاق خصوصاً بررسی و تصویب لایحه دوفوریتی اصلاح قانون سازمان اموال تملیکی برای مبارزه با قاچاق و طرح مهم مالیات بر عایدی سرمایه عنوان کرد که برای جلوگیری از سوداگری در بازارهایی همچون خودرو، ارز و مسکن مؤثرند و نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است.

وی در پایان براز امیدواری کرد با همکاری مؤثر مجلس و دولت و تسریع در تصمیم‌گیری درباره محورهای همکاری مشترک برای تحقق شعار سال و توجه به اولویت اساسی مردم که حل مسائل اقتصادی است، گام‌های مؤثری برداشته شود

کد خبر: ۲۱۵٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha