۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
ساختار اقتصاد کشور تاکنون پشتوانه تولید نبوده است
مدیرعامل ویوا کود:

ساختار اقتصاد کشور تاکنون پشتوانه تولید نبوده است

گرگان- نادری، مدیرعامل ویوا کود با بیان این نکته که ساختار اقتصاد کشور تاکنون پشتوانه بخش تولید نبوده، گفت: چالش های این حوزه باید با برنامه ای جامع و بلند مدت رفع شود.

مژدگان نادری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که ساختار اقتصاد کشور تاکنون پشتوانه بخش تولید نبوده، اظهار کرد: چالش های این حوزه باید با برنامه ای جامع و بلند مدت رفع شود.

مدیرعامل ویوا کود معتقد است: نظام بانکی حاکم در کشور از تولید حمایت نمی کند و به این ترتیب تمام عناصر تصمیم گیری در این بخش به سمتی غیر از تولید حرکت می کند.

نادری بابیان این نکته که تولید نیاز به بازار و تعامل با کشورهای دیگر دارد، یادآورشد: عدم تعامل اقتصادی با کشورهای دیگر، مانع اصلی رونق در بخش تولید شده است.

وی یافتن بازار فروش محصولات تولیدی کشور در دنیا را یکی از راه های خروج تولید از بحران دانست و گفت: باید این بازار حقیقی و پایدار باشد چراکه تنها در این صورت می تواند جانی تازه به کالبد اقتصاد کشور دمید.

مدیرعامل ویوا کود افزود: تولید نیازمند بازار پرتقاضا و حقیقی است اما این روزها به دلیل نبود قراردادهای توسعه تجاری با دیگر کشور ها نمی توانیم به بازار های بین المللی ورود کنیم.

این فعال اقتصادی عدم وجود نظام بانکی متصل به نظام جهانی را از موانع تولید در کشور برشمرد و افزود: ایران دارای ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه تولید و تجارت است اما متاسفانه با توجه به این ظرفیت ها هیچگونه قرارداد اقتصادی مهم و بزرگی با دیگر کشور ها نداریم.

او نسبت به بازنگری سیاست های اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: از آنجاییکه تولید در قبال تقاضا و بازار صورت می گیرد اما به دلیل کاهش درآمد و گسترش فقر در کشور از میزان تقاضای بازار داخل کاسته شده است.

نادری عدم اعتماد دولت به بخش خصوصی را یکی دیگر از موانع توسعه تولید خواند و اضافه کرد: بی اعتمادی دولت به بخش خصوصی مانع توسعه و بهبود شرایط اقتصادی کشور شده است .

کد خبر: ۲۱۵٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha