۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
واحدهای صنعتی بزرگ در غرب استان زنجان مستقر می شوند
رئیس صمت زنجان:

واحدهای صنعتی بزرگ در غرب استان زنجان مستقر می شوند

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان گفت: در راستای رشد تولید و ایجاد توازن سرمایه گذاری، واحدهای بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری خارجی در غرب استان مستقر می شوند.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، مجید گلشنی فرد با بیان اینکه در جهت سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید، سال جاری را با هدف رشد تولید بالاتر نسبت به سال گذشته آغاز کردیم، گفت: در راستای رشد تولید و ایجاد توازن سرمایه گذاری، واحدهای بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری خارجی در غرب استان مستقر می شوند.

وی ابراز کرد: مذاکراتی با سرمایه گذاران جدید برای سرمایه گذاری در غرب استان صورت گرفته است که یکی از این موارد مذاکره با سرمایه گذاران خارجی است که تاکنون مذاکره با ۲ سرمایه گذار چینی به نتیجه رسیده است و مقرر شده در غرب شهر زنجان سرمایه گذاری به صورت ارزی انجام گیرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: این واحدها بر اساس سند راهبردی تنظیم شده اند و نگاه ما بر این است که محصولاتی وارد استان شود که نیاز استان هستند و تاکنون تولید نشده اند تا بتوانند حلقه های مفقوده ما را در زنجیره های تولید تکمیل کنند.

گلشنی فرد تاکید کرد: تولید فروسیلیس یکی از سرمایه گذاری های خارجی در استان است که بر اساس مبنای سند راهبردی توانسته سبد محصولات ما را متنوع تر کرده و یک محصول جدید را وارد استان کند.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه لازم در خصوص این طرح نیز انجام پذیرفته و عملیات اجرایی آن از هفته پایانی فروردین ماه آغاز خواهد شد، افزود: یکی دیگر از سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته در سال جاری مربوط به مونتاژ ماشین آلات معدنی و راهسازی می باشد که این طرح نیز توسط سرمایه گذاری چینی به میزان ۱۵ میلیون دلار اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان زنجان، ادامه داد: بر این اساس رشد تولید ۱۲۰ درصدی مازاد بر سال گذشته را هدفگذاری کردیم به طوری که طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر شده سرمایه گذاری ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته را به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری برسانیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha