۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی آمریکا در روز چهارشنبه| ایجاد خوشبینی در بازارهای مالی

احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی آمریکا در روز چهارشنبه| ایجاد خوشبینی در بازارهای مالی

جلسه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا امشب به ریاست جروم پاول تشکیل خواهد شد و احتمال تصویب افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره بانکی در جریان این جلسه وجود دارد.

به گزارش بازار؛ در آستانه برگزاری جلسه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا به ریاست جروم پاول رئیس فدرال رزرو این کشور، شاخص بازارهای بزرگ سهام آسیایی و بازار رمزارزها صبح روز چهارشنبه با اندکی ریزش و اصلاح مواجه شدند.

کمیته بازار آزاد فدرال قرار است عصر امروز جلسه مهم خود را با موضوع بررسی سیاست پولی فدرال رزرو برای ماه آوریل تشکیل دهند. به اعتقاد اکثر اقتصاددانان، این کمیته میزان نرخ بهره بانکی برای ماه آوریل را ۰.۲۵ درصد (۲۵ واحد پایه) افزایش خواهد داد.

با اینحال، گمان می رود پس از تصویب احتمالی این میزان افزایش، فدرال رزرو فعلا سیاست افزایش نرخ بهره بانکی را متوقف خواهد کرد؛ موضوعی که طی دو روز گذشته منجر به افزایش امید به بازارهای مالی بین المللی در میان سرمایه گذاران شده است.

اگرچه این جلسه در ماه آینده میلادی نیز برگزار خواهد شد؛ اما بهبود اندک وضعیت تورم و بازار کار در آمریکا برای ماه مارس، احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو را مطرح کرده است.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که تورم ماهانه در آمریکا به ۰.۴ درصد کاهش یافته و این در حالیست که تورم سالانه نیز به ۵.۶ درصد رسیده است؛ نکته ای که می تواند با توجه به بحران بانکی ایجاد شده در آمریکا، منجر به توقف موقت سیاست افزایش نرخ بهره بانکی شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha