۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
افزایش قیمت جهانی طلا به بالای ۲ هزار دلار| واکنش بازار به سیاست جدید فدرال رزرو
تحلیل بازار طلا؛

افزایش قیمت جهانی طلا به بالای ۲ هزار دلار| واکنش بازار به سیاست جدید فدرال رزرو

قیمت طلا در روز سه شنبه موفق به افزایش مجدد به به بالای محدوده ۲ هزار دلار شد که می توان آن را به تغییرات احتمالی در سیاست های پولی فدرال رزور مرتبط دانست.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا در روز سه شنبه موفق به افزایش مجدد به به بالای محدوده ۲ هزار دلار شد که می توان آن را به تغییرات احتمالی در سیاست های پولی فدرال رزور مرتبط دانست.

بر اساس این گزارش، فدرال رزرو به دلیل آمار نه چندان خوشایند بازار کار و رشد اشتغالزایی در ماه مارس که روز جمعه هفته قبل منتشر شد و همچنین بحران مالی ایجاد شده برای بانک های آمریکایی که گفته می شود نتیجه سیاست های تند و تیز بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش بی رویه و بدون محاسبه دقیق نرخ بهره بانکی بوده، به احتمال زیاد این سیاست را متوقف خواهد کرد.

از سوی دیگر، «کریستالینا جورجیووا» رئیس صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین برآورد خود از روند اقتصادهای بزرگ جهان از کاهش تورم و بهبود شرایط اقتصادی در چین خبر داد که این موضوع نیز در افزایش قیمت طلا موثر واقع شده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

افزایش قیمت جهانی طلا به بالای ۲ هزار دلار| واکنش بازار به سیاست جدید فدرال رزرو

در ادامه مسیر آغاز شده برای افزایش قیمت طلا، مقاومت مهم پیش روی این فلز گرانبها در حال حاضر روی ۲۰۱۰ دلار قرار دارد که در صورت موفقیت گاوها برای عبور از این قیمت، مقاومت بعدی روی فیب ۲۳.۶ درصد هفتگی یعنی ۲۰۱۴ دلار قرار دارد.

اما در صورت ریزش قیمت و آغاز مسیر اصلاحی، حمایت های بعدی طلا به ترتیب روی ارقام ۱۹۹۵ دلار و ۱۹۸۲ دلار قرار خواهند داشت.

کد خبر: ۲۱۵٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha