۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۶
شفافیت فساد مالی را کاهش می‌دهد| مبارزه با فساد اقتصادی نیازمند اصلاح ساختارهاست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

شفافیت فساد مالی را کاهش می‌دهد| مبارزه با فساد اقتصادی نیازمند اصلاح ساختارهاست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه شفافیت باعث کاهش فساد می‌شود، گفت: استفاده از ظرفیت مردم برای مبارزه با فساد باعث ایجاد شفافیت و اعتماد عمومی شده و فساد را به حداقل می رساند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم‌آبادی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد به معنای اصلاح ساختارهای فسادزاست؛ اینکه رهبری مدام از اصلاح ساختار بودجه سخن می‌گوید به این دلیل است که نبود توازن میان منابع و مصارف و نفوذ افراد در انتقال بودجه به نقاط خاص، مفسده انگیز و خلاف عدالت است.

وی لازمه مبارزه با فساد را اصلاح ساختارها عنوان و اظهار کرد: اقدام مجلس برای مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت است و در همین راستا سامانه شفافیت آرای نمایندگان راه اندازی شد. دولت هم سامانه‌هایی برای اعلام تمام طلب‌ها، بدهی‌ها و مباحث مالی شرکت‌ها تعریف کرده تا امور مالی شفاف شده و اسامی وام گیرندگان در سامانه اعلام شود؛ رویکردی که باعث کاهش فساد می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید ساختار به گونه ای تعریف شود که شخصی امکان فساد مالی نداشته و همه مبادلات مالی و مادی شفاف باشد؛ هر گاه در نظامات تاریکخانه باشد، فساد ظهور می‌کند.


محبی نجم آبادی با اشاره به راه اندازی سامانه نظارت مردمی در برخی دستگاه‌ها گفت: به عنوان مثال صندوق بازنشستگی سامانه نظارت مردمی را با هدف افزایش شفافیت و نظارت مردمی بر فعالیت‌ها راه‌اندازی کرده است؛ اساسا استفاده از ظرفیت مردم برای مبارزه با فساد باعث ایجاد شفافیت و اعتماد عمومی شده و فساد را به حداقل می رساند. در همین راستا مجلس نیز در حال بررسی طرح حمایت مالی از گزارشگران فساد بوده که این نشان دهنده عزم نظام برای مبارزه با مفاسد است.

کد خبر: ۲۱۵٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha