۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
آماده شدن پیش‌نویس مالیات بر سود مازاد در وزارت صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

آماده شدن پیش‌نویس مالیات بر سود مازاد در وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مالیات بر سود مازاد به کنترل گرانی و گرانفروشی کمک می‌کند؛ پیش نویس این موضوع در وزارتخانه آماده شده و به زودی در دولت مطرح می‌شود و در قالب لایحه به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد سال قبل در حوزه رشد اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری، صادرات و ... ارائه شد؛ اعضای کمیسیون صنایع نگرانی مشترکی داشتند مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد رشد سال گذشته تداوم داشته باشد.

فاطمی امین افزود: خوشبختانه سال گذشته بخش صنعت، معدن و تجارت رشد بسیار خوبی داشت و رشد خوبی در حوزه تولید رقم خورد به طور مثال رشد پاییز سال گذشته ۱۱.۶ درصد بود که از ابتدای سال ۹۶ بی نظیر بود.

وی اضافه کرد: ما یک برنامه برای مهار تورم و یک برنامه برای رشد تولید تدوین کردیم و در این برنامه‌ها سازوکارهایی که باید اصلاح شوند، درج شده است؛ در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره این برنامه‌ها توضیحاتی ارائه و مقرر شد در جلسات آتی کمیسیون این برنامه‌ها به تفصیل تشریح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که مدون شده رشد خوبی در بخش‌های مختلف در سال گذشته داشتیم تداوم داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه مهار تورم و رشد تولید خلا قانونی وجود دارد، توضیح داد: ما به ۲ قانون نیاز داریم؛ نخست قانون مالیات بر عایدی سرمایه که اکنون مجلس در حال بررسی آن است؛ این مالیات موجب تنظیم‌گری در بازارهایی که دلالی و واسطه گری وجود دارد مانند خودرو و مسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین قانون موضوع مالیات بر سود مازاد است، ادامه داد: این مالیات در برخی کشورها عملیاتی شده است و به کنترل گرانی و گرانفروشی کمک می‌کند؛ پیش نویس این موضوع در وزارتخانه آماده شده و به زودی در دولت مطرح می‌شود و در قالب لایحه به مجلس ارسال خواهد شد؛ این دو ابزار مالیاتی می‌تواند در کنترل و مهار تورم بسیار موثر باشد.

کد خبر: ۲۱۵٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha