۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
هشدار هواشناسی از بارش‌های شدید در کشور

هشدار هواشناسی از بارش‌های شدید در کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور از هشدار سطح قرمز در استان‌های غرب کشور برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه خبر داد.

به گزارش بازار، سیما، صادق ضیائیان در ارتباط زنده تصویری با برنامه پیگیری شبکه خبر گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به کشور، در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با اوج فعالیت این سامانه مواجه هستیم.

وی گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری که بیشترین بارش‌ها را خواهند داشت، هشدار سطح قرمز صادر شده است.

ضیائیان گفت: با توجه به گرمای هوا، ممکن است این بارش‌ها ذوب برف‌ها را به همراه داشته باشد که در بالادست با سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش‌ها به حدی است که آبگرفتگی معابر را به همراه دارد، گفت: از هموطنان می‌خواهیم که از قرار گرفتن در معرض مسیل‌ها یا حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند و انتظار داریم طی این دو روز از سفرهای برون شهری اجتناب کرده یا به حداقل برسانند.

ضیائیان خاطر نشان کرد: سازمان هواشناسی در تمام استان‌ها و ادارات هواشناسی به تفکیک شهرستان به شهرستان در سه سطح، هشدار زرد، نارنجی و قرمز صادر کرده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha