۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
عدم کاهش تولید نفت شرکت آرامکو عربستان علیرغم تصمیم اوپک پلاس
منابع آگاه خبر دادند؛

عدم کاهش تولید نفت شرکت آرامکو عربستان علیرغم تصمیم اوپک پلاس

منابع آگاه نزدیک به شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی از تصمیم این غول نفتی برای تامین کامل سفارش های فروش به چند کشور خریدار آسیایی در ماه می خبر دادند.

به گزارش بازار؛ منابع آگاه نزدیک به شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی از تصمیم این غول نفتی برای تامین کامل سفارش های فروش به چند کشور خریدار آسیایی در ماه می خبر دادند.

این در حالیست که عربستان سعودی ماه گذشته به کاهش فروش نفت در راستای سیاست جدید اوپک پلاس متعهد شده و در اصل، خود رهبری جریان کاهش تولید نفت اوپک را بر عهده داشت.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی اوپک پلاس، آرامکو قرار بود ۵۰۰ هزار بشکه از تولید خود را از ابتدای ماه می تا پایان سال جاری میلادی کاهش دهد. مدیر یک پالایشگاه آسیایی که خواست نامی از وی برده نشود، در گفتگو با رویترز اعلام کرد که تصمیم جدید آرامکو همه مشتریان این شرکت را در شوک فرو برده است.

شرکت آرامکو و مقام های نفتی عربستان سعودی هنوز به این گزارش رویترز واکنشی نشان نداده اند. لازم به ذکر است، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت در ماه گذشته منجر به افزایش متوسط قیمت نفت وست تگزاس و برنت شد.

با اینحال، بسیاری از پالایشگاه های بزرگ آسیایی به دلیل کاهش کشش بازار نفت، از تصمیم خود برای کاهش واردات نفتی در ماه می خبر داده اند. قرار است پالایشگاه هایی مانند فوجی، کوسان و سنوپک در مجموع، حدود ۱.۱۵ میلیون بشکه از واردات نفتی خود در این ماه را کاهش دهند که ناشی از ضعف بازار تولید در آسیا است.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha