۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
تولید ۳ هزار تن گیاه دارویی در کرمان/ صادرات در دستور کار قرار گرفت
مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان:

تولید ۳ هزار تن گیاه دارویی در کرمان/ صادرات در دستور کار قرار گرفت

کرمان – احمدیوسفی، مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان از تولید ۳ هزار تن گیاه دارویی توسط عشایر جنوب کرمان خبر داد.

ناصر احمدیوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: عشایر در جنوب استان کرمان نقش قابل توجهی در زمینه دامداری و تولید محصولات مختلف دارند و در زمینه تولید گیاهان دارویی نیز نقش قابل توجهی دارند و از سطح بیش از سه هزار و ۵٠٠ هکتار مراتع و مزارع گیاهان دارویی را برداشت و به بازار عرضه می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان عنوان کرد: تعداد کل عشایر در این منطقه ۱۷ هزار و ۳۲ خانوار است و بخش قابل توجهی از نیاز گوشت و فراورده های دامی جنوب استان را تامین و روانه بازار مصرف می کنند.

وی خواستار حمایت از عشایر شد و افزود: خشکسالی و کمبود زیر ساختها از جمله مشکلات پیش روی عشایر در جنوب استان کرمان است.

تلاش برای بهبود وضعیت عشایر در جنوب استان کرمان

وی ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت اقتصادی عشایر برنامه ریزی مدونی انجام شده است، این طرح عشایری توسط سازمان امور عشایر ایران تعریف و به استانها برای اجرا ابلاغ شده که در قالب زنجیره تامین و تولید گوشت قرمز، تولید و توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه گردشگری عشایری و تولید و عرضه صنایع دستی عشایری است.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ سهم عشایر جنوب استان کرمان خواهد بود .

وی اجرای این طرح ها را موجب تحول اقتصادی در منطقه دانست و بیان کرد: اجرای این طرح ها می تواند نقش مهمی در حوزه رشد تولید داشته باشد و امیدواریم بتوانیم گامی در راستای بهبود معیشت عشایر و تحقق شعار سال برداریم.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان نقش مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان کرمان و بنیاد برکت را برای بهبود وضعیت عشایر موثر دانست.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از عشایر ادامه داد: حمایت از دامداری و بهبود اقتصاد خانوار عشایر برای بهبود سطح معیشتی عشایر بسیار مهم است و برنامه ریزی مدون در این خصوص انجام شده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha