۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
نگاه وزارت جهاد به دامداران باید یارانه ای و با هدف کمک باشد
نماینده مردم سبزوار در مجلس:

نگاه وزارت جهاد به دامداران باید یارانه ای و با هدف کمک باشد

محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار در مجلس در تذکری از بالا بودن قیمت کنستانتره در مقابل فروش شیر ارزان قیمت از سوی دامداران، انتقاد کرد.

به گزارش بازار، بهروز محبی نجم آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی توفیق برای ملت شریف ایران و آرزوی قبولی طاعات در لیالی قدر و تسلیت شهادت مولای متقیان علی (ع)، گفت: اولین تذکر بنده خطاب به وزیر دادگستری و وزیر راه و شهرسازی است، بیش از هزار و ۵۲۳ خانوار دارای حق محتسبه و سندهای تک برگ سجادشهر سبزوار دچار مشکل شده اند. درخواست اقدام سریع و جدی دارم.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، مطرح کرد: دامداران منطقه ما با مشکل گرانی کنستانتره و در مقابل فروش شیر ارزان قیمت هستند توقع داریم تراز و توازنی در این موضوع برقرار شود. آقای وزیر؛ حوزه کشاورزی و دامپروری مستقیما با امنیت غذایی مردم مرتبط است، نگاه به این موضوع باید نگاه یارانه ای، تسهیلاتی با هدف کمک باشد.

وی ادامه داد: برای مثال در یک روستا ۲۴۰ خانوار خَرس در ششتمد تعداد دام سنگین از عدد ۷۶۰ به ۴۰۰ رسیده است و ۱۰ هزار دام سبک به حداقل رسیده است و این جای تاسف دارد.

محبی در ادامه مطرح کرد: از تلاش های رئیس جمهور به دلیل توجه خاص به پروژه ریلی سبزوار تشکر می کنم و همچنین از سازمان برنامه و بودجه به دلیل استفاده از ماده ۵۶ در پروژه ملی ریلی کمال تشکر را دارم و امیدوارم با تخصیص لازم از ردیف بودجه، پروژه ریلی با قدرت فعال شود و آرزوی دیرین دیار سربداران محقق شود. با توجه به اینکه پرونده پروژه راه سلطان آباد-شفیع آباد کامل شده است هرچه سریع تر برای صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ به انتظار مردم سه شهرستان خوشاب، جوین و جغتای پایان دهید.

کد خبر: ۲۱۵٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha