۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
جلوگیری از انتقال افزایش قیمت کارخانه به بازار با افزایش عرضه خودرو
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

جلوگیری از انتقال افزایش قیمت کارخانه به بازار با افزایش عرضه خودرو

طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تنها با افزایش عرضه می‌توان از انتقال افزایش قیمت خودرو در کارخانه به بازار جلوگیری کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری باید در پیش گرفت که افزایش قیمت خودرو در کارخانه به بازار منتقل نشود؟ گفت: برای اینکه قیمت خودرو در کارخانه و بازار یکی باشد، عرضه باید به میزان تقاضا شود، اگر عرضه به میزان کافی باشد قیمت کارخانه در بازار نیز تثبیت می‌شود و دلیلی ندارد که کسی برای خرید خودرو به بازار مراجعه کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه خودرو با رشد تولید و واردات افزایش می‌یابد، افزود: اگر پیش از این بهانه خودروسازان این بود که زیان‌ده هستند پس از افزایش قیمتی که صورت گرفته، این شرکت‌ها باید تولید خود را به عددی که وعده دادند، برسانند.

وی اضافه کرد: هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا وعده تولید ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را دادند، در واقع این دو خودروساز وعده تولید حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را دادند و اگر تولیدات خودروسازان بخش خصوصی را نیز به این عدد اضافه کرد، حدود ۲ میلیون دستگاه خودرو تولید خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر امسال بتوان ۲ میلیون خودرو تولید کرد و در کنار آن واردات نیز انجام شود و مجموع عرضه خودرو به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو رساند مشروط بر اینکه اتفاق خاصی رخ ندهد و ثبات اقتصادی داشته باشیم اختلاف قیمت کارخانه و بازار از بین می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تنها با افزایش عرضه می‌توان از انتقال افزایش قیمت خودرو در کارخانه به بازار جلوگیری کرد، ادامه داد: اگر عرضه کم باشد از آنجا که تقاضا زیاد است به ناچار قیمت خودرو در بازار بالا می‌رود.

طاهری تصریح کرد: برای اینکه خودروسازان به تعهدات خود در حوزه تولید خودرو عمل کنند باید به صورت ماهانه و هفتگی بر میزان تولید آن‌ها نظارت داشته باشیم.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha