۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
 تمهیدات اخیر بانک مرکزی دست واسطه‌گران را کوتاه می‌کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تمهیدات اخیر بانک مرکزی دست واسطه‌گران را کوتاه می‌کند

زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تمهیدات اخیر بانک مرکزی در مجموع تاثیرگذار است، زیرا دست واسطه‌ها را کوتاه می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، رحیم زارع، نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در استان فارس وعضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در خصوص تمهیدات اخیر بانک مرکزی برای مدیریت منابع ارزی و تغییر شرایط دریافت ارز با کارت ملی گفت: بانک مرکزی سناریویی برای کنترل قیمت ارز طراحی کرده که با اجرای مناسب، نتیجه مثبتی را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: پیش بینی می‌شود ۲۰ میلیارد دلار ارز در اختیار مردم قرار دارد، با به کارگرفتن چنین اقداماتی و تاثیر احتمالی آن بر قیمت، نگهداری ارز جهت حفظ ارزش پول بی معنا خواهد شد، بنابراین اتخاذ سیاست‌هایی از این دست لازم است، اما باید در نظر داشت که برای کسب موفقیت مورد انتظار حل مشکل تحریم و عدم اعتماد مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در این رابطه یادآور شد: تمهیدات اخیر بانک مرکزی در مجموع تاثیرگذار است، زیرا دست واسطه‌ها را کوتاه می‌کند و مسیر با وجود حساب‌های ارزی به جای دریافت ارز با کارت ملی، شفاف‌سازی می‌شود، زیرا براساس نیاز عرضه ارز صورت می‌گیرد، اما همانطور که اشاره شد کافی نیست و این احتمال وجود دارد فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کار با مشکلاتی روبرو شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این خصوص تاکید کرد: دلالی در حوزه ارز به یک حرفه تبدیل شده که بر بحث روانی قیمت‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، بنابراین چاره‌اندیشی برای این بخش بسیار ضروری است. انشاالله ایجاد تفاهم با کشورهای همسایه و به نتیجه رسیدن برجام، مشکلاتی که در نتیجه این روابط به وجود آمده را به زودی برطرف خواهد کرد.

زارع در ادامه افزود: بانک مرکزی در کنار تمام این تلاش‌ها باید کار اعتماد سازی را در دستور کار قرار دهد تا از حمایت و پشتیبانی مردم در سیاست‌های خود برخوردار شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha