۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
کارشکنی بانک‌ها در پرداخت وام‌های خُرد موجب سردرگمی متقاضیان می‌شود
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کارشکنی بانک‌ها در پرداخت وام‌های خُرد موجب سردرگمی متقاضیان می‌شود

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بانک‌ها با بهانه‌هایی مانند نبود منابع یا سختگیری در پذیرش ضمانت‌ها در پرداخت وام‌های خُرد مانند ازدواج و فرزندآوری کارشکنی می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی جدی درباره ضرورت توجه بانک‌ها به پرداخت تسهیلات خُرد، گفت: بانک‌ها با بهانه‌هایی مانند نبود منابع یا سختگیری در پذیرش ضمانت‌ها در پرداخت وام‌های خُرد مانند ازدواج، فرزندآوری و... کارشکنی می‌کنند و متقاضیان دریافت وام ناچارند چندین ماه در نوبت دریافت وام بمانند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه تذکرات بسیاری به وزارتخانه‌ مسئول در زمینه پرداخت به موقع وام‌های خُرد داده شده اما تا زمانیکه دولت اراده قوی در این حوزه نداشته باشد، مشکل پرداخت وام رفع نمی‌شود و متقاضیان دچار سردرگمی بسیار هستند به طور مثال برخی افرادی با وجود اینکه ۵ ماه از زمان تکمیل پرونده آن‌ها می‌گذرد اما هنوز نتوانستند تسهیلات خود را دریافت کنند زیرا بانک‌ها بیان می‌کنند که منابع کافی ندارند، حال آنکه در قانون تصریح شده که وام‌ها باید از محل‌های پیش‌بینی شده پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: دولت باید با تامین منابع موردنیاز تسهیلات خُرد مانند فرزندآوری، ازدواج و... را در اسرع وقت به مردم پرداخت کند تا این شیرینی با به تاخیر افتادن به تلخی منجر نشود.

وی ادامه داد: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتبار مناسبی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها پیش بینی کرد تا دولت اختیار کافی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد اما متاسفانه این اعتبار تامین نشد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر در سال گذشته اتفاق مثبتی در حوزه دانش بنیان‌ها افتاد ناشی از اقدامات بانک‌ها نبود، بلکه حاصل از توان خود شرکت‌های دانش بنیان بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که بانک‌ها در سال جاری به میدان نیایند و تسهیلات موردنیاز صنایع و شرکت‌های دانش بنیان را تامین نکنند این نگرانی وجود دارد که شعار سال به کامل محقق نشود بنابراین دولت باید جدی به این موضوع ورود و بانک‌ها را ملزم به اجرای قانون و حمایت از حوزه تولید کند.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha