۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاری چینی‌ها در زنجان
رئیس سازمان صمت زنجان خبر داد:

سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاری چینی‌ها در زنجان

زنجان- کارخانه تولید فروسیلیس با ۳۰ هزار تن ظرفیت با سرمایه گذاری چینی‌ها در شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، مجید گلشنی فرد،گفت: یک سرمایه گذار چینی برای احداث کارخانه تولید فروسیلیس در این استان ۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌کند.

وی از واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه تولید فروسیلیس به سرمایه گذار چینی خبر داد و اظهار داشت: محدوده احداث این کارخانه در منطقه غرب زنجان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ای که سرمایه گذار خارجی ارائه کرده، احداث این کارخانه در مدت زمان هشت تا ۱۰ ماه انجام می‌شود و ظرفیت این واحد تولیدی ۳۰ هزار تن خواهد بود.

گلشنی فرد خاطرنشان کرد: در صورت بهره برداری به موقع از فاز اول پروژه، امکان تامین نیازهای احداث فازهای ۲ و ۳ کارخانه نیز برای سرمایه گذار فراهم خواهد شد.

گفتنی است بزرگ‌ترین مصرف کنندگان فروسیلیسیم کشور، کارخانه‌های فولادسازی هستند که نزدیک به ۳۸ هزار تن از کل فروسیلیس مصرفی در سال را به خود اختصاص داده‌اند، ریخته‌گری‌ها (مانند شرکت ریختگری پولادیر) نیز مصرف کننده این ماده هستند که با احتساب مصرف فولادسازان، کل مصرف کشور به حدود ۵۰ هزار تن می‌رسد.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha