۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
اجرای خط انتقال آب به یزد | شرکت هواپیمایی و ویلایی سازی مسکن بررسی شد
در گفتگو با استاندار یزد مطرح شد؛

اجرای خط انتقال آب به یزد | شرکت هواپیمایی و ویلایی سازی مسکن بررسی شد

یزد- فاطمی، استاندار یزد با برشمردن مهمترین رویدادهای استان در طول سال گذشته گفت: طرح بزرگ انتقال آب دریا به استان یزد با هدف تامین کسری آب این استان در زمره مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۱ بوده است.

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به عملکرد دولت در سال ۱۴۰۱ و با بیان اینکه اخذ مصوبه تخصیص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای انتقال آب از دریا به استان یزد از مهمترین اقدامات سال گذشته در استان بود که این اعتبار از محل حقوق دولتی معادن کشور تامین شده و نیاز آبی استان را تا ۱۰۰ سال آینده تامین می‌کند، بیان کرد: چهار هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان جذب شده است همچنین این اعتبار معادل چهار سال بودجه عمرانی استان یزد بوده و موجب راه اندازی مجدد بسیاری از پروژه های نیمه تمام تعطیل استان شد.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات می‌توان به ایجاد شرکت هواپیمایی یزد ایر ایران و تملک پنج هواپیما برای استان یزد اشاره کرد که با تاسیس این شرکت، علاوه بر افزایش گردشگران، امکان پروازهای خارجی مستقیم از یزد فراهم می‌شود، افزود: خط پدافندی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان، اتصال خط آب صنعت به شرب برای مواقع ضروری و افزایش تاب آوری استان از ۲۴ ساعت به ۱۰ روز از اقدامات موثر برای کاهش دغدغه های تامین آب استان به ویژه در روزهای پیک مصرف بوده است.

استاندار یزد با اشاره به تلاش برای تامین نیاز مسکن استان به ویژه جوانان گفت: کسب مجوز ویلایی سازی و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی با توجه به بوم و فرهنگ یزد انجام شد و از این پس در تمام شهرستان‌های استان، پروژه‌ها به صورت ویلایی ساخته می شود.

فراهم سازی زیرساخت ها برای احداث دو هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان یزد

استاندار یزد به اجرای ابتکاری و پایلوت بورسیه شغلی دانشجویان در واحدهای صنعتی و طرح سرباز صنعت اشاره کرد و افزود: این طرح با ابتکار استان یزد و برای اولین بار در کشور اجرا شد و با استقبال وزارت علوم به زودی کشوری می شود.

وی همچنین به تدوین برنامه تحولی یزد نوین اشاره کرد و گفت: این برنامه شامل ۱۵ فصل در حوزه های دارای اولویت استان بوده که درصد بالایی از آن اجرایی شده است از سوی دیگر آغاز پروژه آبرسانی به ۲۶۰ روستای استان در راستای مقابله با روند رو به رشد مهاجرت روستاییان به مراکز شهرستان ها از اقدامات مهم و موثر بوده است لذا با توجه به قطعی های مکرر آب، طرح آبرسانی به بیش از ۳۵۰ روستای استان کلید خورد.

استاندار یزد با توجه به اهمیت استفاده از انرژی های طبیعی به گسترش چشمگیر تولید انرژی خورشیدی با فراهم سازی زیرساخت ها برای احداث دو هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان اشاره کرد.

فاطمی از دیگر اقدامات به انجام و برگزاری بیش از ۴۰ سفر شهرستانی، ۲۰۰ نشست نخبگانی و ۱۱۶ نشست با شرکت‌های دانش بنیان به منظور احصا مسائل و مشکلات شهرستان‌ها و اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: همچنین در سال گذشته با سفر به شهرستان ها و برگزاری نشست‌ها با اقشار، به بررسی موضوعات مناطق مختلف استان پرداخته شد.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha