۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم چگونه است؟ یا حتی آیا تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم ممکن است؟

۱. شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم چگونه است؟ یا حتی آیا تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم ممکن است؟

در سال‌های گذشته، تحصیل رایگان در آلمان به یکی از گزینه‌های جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل یکی از کم هزینه‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. اما باید ابتدا دانشگاهی را انتخاب کنید که امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده است. شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم بستگی به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاهی دارد که انتخاب کرده‌اید. یکی از روش‌های تحصیل رایگان در آلمان، پذیرش از دانشگاه‌های دولتی است.

تحصیل با مدرک دیپلم یکی از پُرتقاضاترین نوع تحصیلات است. کسانی که دارای دیپلم ۱۲ ساله ایران هستند می‌توانند برای پذیرش دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی یا پذیرش دانشگاه‌های پزشکی آلمان اقدام کنند. توجه کنید که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان باید در آزمون ورودی شرکت کنند. البته این آزمون ورودی بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی شما دارد.

ایا تحصیل در آلمان رایگان است؟ شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم چیست؟ آیا دانشگاه های رایگان آلمان در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرند؟ آیا تحصیل در آلمان هیچ هزینه دیگری ندارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که ذهن هر دانشجویی را مشغول می‌کند و در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۲. شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم

دولت آلمان معتقد است که حوزه آموزش و تحصیل نباید تجاری باشد، به این مفهوم که نباید این به آموزش اصولی و پرورش افراد تحصیل کرده به دید یک منبع کسب درآمد و تجارت نگاه کرد. به همین دلیل شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم فراهم بوده یا اینکه حداقل شهریه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی از دانشجویان دریافت می‌شود.

با توجه به اینکه دولت آلمان تحصیل و آموزش را یک حق اساسی و اولیه می‌داند که نباید از آن درآمدزایی کرد، پس حتی از برخی دانشجویان بین‌المللی نیز شهریه دریافت نمی‌کند. این در حالی است که هزینه تحصیل در بسیاری از کشورهای اروپایی فقط برای دانشجویان بومی رایگان است.

دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که امکان تحصیل رایگان در آلمان را فراهم کرده‌اند. این دانشگاه‌ها دولتی هستند. البته برخی دانشگاه‌های خصوصی هم هستند که بسته به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی، شهریه‌ای بین ۲۰ هزار یورو تا ۳۰ هزار یورو دریافت می‌کنند، که برای تحصیل رایگان در آن‌ها می‌توانید بورسیه دریافت کنید.

۳. خلاصه شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم

  • ارائه مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B۲
  • ارائه مدرک تحصیل ۱۲ ساله دوره متوسطه در ایران
  • ارائه مدرک قبولی در دانشگاه‌های دولتی ایران یا گذراندن یک دوره تحصیلی یک ساله در کالج‌های آلمان
  • داشتن معدل بالا بسته به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام و امور اداری بین ۸۵ یورو تا ۳۰۰ یورو بسته به دانشگاه
  • داشتن حداکثر ۲۱ تا ۲۳ سال بسته به رشته تحصیلی
  • ریز نمرات مقطع دیپلم به همراه ترجمه رسمی
  • رزومه به‌روز شده در مورد مهارت‌ها و مشاغل
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه از اساتید دوره متوسطه

اگر قصد تحصیل رایگان در المان با مدرک دیپلم را دارید، باید یک دوره ۱ ساله را در کالج‌های آلمان بگذرانید. لازم است بدانید که مدرک دوره متوسطه شما باید معادل مدرک تحصیلی دوره متوسطه آلمان باشد تا بتوانید گواهی Abitur دریافت کنید. به همین دلیل لازم است در این دوره ۱ ساله شرکت کنید. بعد از تحصیل در کالج، لازم است در آزمون پایانی (آزمون FSP) شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت کنید تا واجد شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم باشید.

فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم، داشتن مدرک زبان آلمانی است. چون دوره‌ها در کالج‌های این کشور به زبان آلمانی تدریس می‌شوند.  

اگر به دنبال مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل رایگان هستید، بخش بعدی این مطلب را از دست ندهید.

۴. نحوه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل رایگان

در مورد اکثر رشته‌های دانشگاهی آلمان می‌توانید مستقیما به دفتر خارجی دانشگاه مورد نظرتان، درخواست دریافت پذیرش تحصیلی دهید. البته همه دانشگاه‌ها ممکن است این امکانات را نداشته باشند. در این شرایط باید از وب‌سایت www.uni-assist.de استفاده کنید که یک سایت پذیرش متمرکز برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان است که توسط سرویس تبادل علمی آلمان (DAAD) اداره می‌شود.

اگر موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه دولتی مورد نظرتان که شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم را در آن داشتید شده‌اید، وقت آن رسیده تا برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید. در این مرحله باید با در دست داشتن مدارک اولیه به سفارت آلمان در ایران مراجعه کرده و سپس مراحل لازم را طی کنید.

با توجه به طولانی و پُردردسر بودن مراحل اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل رایگان در آلمان، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات یک موسسه مهاجرتی استفاده کنید.

۵. معرفی دانشگاه های رایگان آلمان در مقطع کارشناسی ارشد و دیگر مقاطع

در ادامه برخی از دانشگاه های رایگان آلمان در مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و دکتری را به شما معرفی می‌کنیم که تنها هزینه ترم شامل هزینه ثبت نام و امور اداری را از دانشجویان خود دریافت می‌کنند.

نام دانشگاه

جایگاه در رتبه بندی جهانی QS

RWTH Aachen University

۱۴۷

Technical University of Munich (TUM)

۴۹

Heidelberg University

۶۵

Ludwig Maximilian University of Munich

۵۹

University of Tubingen

۱۶۹

Darmstadt University of Technology

۲۷۴

Free University of Berlin

۱۱۸

University of Stuttgart

۳۵۵

Technical University of Berlin

۱۵۸

Goethe University

۳۲۸

Albert Ludwig University

۱۸۹

Karlsruher Institute of Technology

۱۴۱

University of Hamburg

۲۲۸

University of Bonn

۲۰۱

Humboldt University of Berlin

۱۳۱

فراموش نکنید که در مورد دانشگاه‌های خصوصی که شهریه بالایی دریافت می‌کنند، شما می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان اقدام کنید. در بخش بعدی مباحث مفصل‌تری درباره بورسیه های تحصیلی آلمان ارائه می‌کنیم.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم

۶. بورسیه تحصیل در دانشگاه های آلمان

موسسات دولتی و غیردولتی زیادی هستند که به دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، بورسیه می‌دهند. در مورد هر موسسه، شرایط خاصی برای ارائه بورسیه در نظر گرفته شده است. در ادامه بورسیه‌هایی که برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان در دسترس است را معرفی می‌کنیم. در هر مورد، وارد سایت موسسه شده و شرایط لازم برای دریافت بورسیه را مطالعه کنید. اگر شرایط مورد نظر موسسه را داشته باشید، می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های آلمان اقدام کنید.

  • برنامه بورسیه تحصیلی ملی آلمان
  • برنامه بورسیه تحصیلی DAAD
  • برنامه بورسیه تحصیلی اراسموس
  • برنامه بورسیه تحصیلی جهانی گوته
  • برنامه بورسیه تحصیلی هاینریش بول
  • برنامه بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت

اکنون که با شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم آشنا شدید و بهترین دانشگاه‌های دولتی این کشور را به شما معرفی کردیم که تنها هزینه هر ترم شامل هزینه ثبت‌نام و امور اداری را دریافت می‌کنند، می‌توانید برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های دولتی و تحصیل رایگان در آلمان اقدام کنید. با توجه به اینکه مراحل اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی آلمان از سفارت ایران کار زمان‌بر و با پروسه‌های طولانی است، پیشنهاد می‌کنیم با یک موسسه مهاجرتی همکاری کنید. وکلای خبره و کارشناسان حرفه‌ای موسسه مهاجرتی سروش فردا می‌توانند بهترین راهنما و مشاور برای شما باشند. این موسسه رزومه‌ای بسیار قوی و درخشان در اعزام دانشجو به دانشگاه‌های دولتی آلمان دارد. پس فرصت را غنیمت بشمارید.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha