۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
اصلاح ساختار سازه بتنی توسط مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن و ملات ترمیمی

اصلاح ساختار سازه بتنی توسط مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن و ملات ترمیمی

برای تعمیر سازه های بتنی می‌توانید از بهترین مواد افزودنی بتن و مواد شیمیایی صنعت ساختمان به کار برید و ملات ترمیمی، محکمی بسازید. این ترکیبات باید مطابق اصول مهندسی عمران و پلیمر، کنترل کیفی شوند.

به گزارش بازار، برای تعمیر سازه های بتنی می‌توانید از بهترین مواد افزودنی بتن و مواد شیمیایی صنعت ساختمان به کار برید و ملات ترمیمی، محکمی بسازید. این ترکیبات باید مطابق اصول مهندسی عمران و پلیمر، کنترل کیفی شوند.

بهترین روش تعمیر سازه‌های بتنی چیست؟

بهترین روش های تعمیر سازه های بتنی: ملات ترمیمی

هنگامی‌که یک سازه بتنی داشته باشید؛ بعد از مدتی نیاز به تعمیر و ترمیم پیدا می‌کند. برای این‌که بتوانید به چنین هدفی برسید؛ لازم است که بعد از گرفتن مشاوره، از یک مجموعه تخصصی سازه‌های بتنی، بهترین ملات ترمیمی را در سازه پروژه خود، به کار برید. اینجاست که نقش مواد افزودنی بتن ومواد شیمیایی ساختمان، در پروژه‌های عمرانی، پررنگ می‌شود. با کاربرد ملات ترمیمی، می‌توانید هم عمر مفید سازه را بالا ببرید؛ هم هزینه‌های تخریب پروژه و انتخاب‌های اشتباه در مسیر بازسازی و تعمیر را کاهش دهید. شما ضمن مطالعه این راهنما، درباره انواع محصول ترمیم کننده کاسماتیک و ضخامت بالا، اطلاعات کسب خواهید کرد؛ جزئیات کاربردی این محصولات را متوجه می‌شوید؛ همچنین راه‌کار ساده‌ای برای کسب اطلاعات بیشتر از بهترین متخصصان بتن کشور، را به دست می‌آورید. با این اوصاف، در ادامه همراه ما باشید.

اصلاح ساختار سازه بتنی توسط مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن و ملات ترمیمی

روش های تعمیر سازه بتنی

رایج‌ترین روش‌های تعمیر سازه بتنی

اگر به مرور زمان سازه بتنی، دچار خساراتی شد؛ باید به روش‌های رایج آن را ترمیم و تعمیر کرد. این چند روش در فرآیند ترمیم سازه‌های بتنی، بیشترین کاربرد را دارند:

  • استفاده از ملات خشک:از این روش برای پر کردن سوراخ‌های کوچک سازه بتنی توسط ماسه و آب استفاده می‌شود.

  • استفاده از بتن جانشین: اگر فضای سازه آرماتور نداشته باشد؛ در حدود سطحی و عمقی خاص از بتن جانشین برای ترمیم استفاده می‌شود.

  • به کار بردن ملات جانشین:برای فضاهای خالی تخریبی که از حدی بزرگتراند و عمق کمی دارند؛ قابل استفاده است.

  • اندود کردن:این نوع ترمیم سازه برای محافظت از آرماتور است و تاثیری در رفتار قطعه ندارد.

  • تزریق کردن برای پوشاندن ترک‌ها و تخلخل‌ها: کاربرد ترکیب دوغاب سیمان و مواد منبسط شونده و رزین‌هاکاربرد ملات ترمیمی چیست؟

اگر بخواهیم درباره ترمیم و تعمیر یک سازه بتنی، فهرست مصالح لازم را توضیح دهیم؛ باید ابتدا به مفهوم ملات ترمیمی بتن و ویژگی های سایر مواد افزودنی بتن اشاره کنیم. بتن ماده‌ای چسبنده با خاصیت سیمانی شونده است. حال می‌توان با کاربرد انواع سیمان، مواد شیمیایی افزودنی ساختمان یا مواد روان کننده بتن و برخی الیاف پلیمری، نوعی ملات ترمیمی کاربردی ساخت و سازه بتنی را تعمیر کرد. با این وجود دقت داشته باشید؛ ترکیب تخصصی ملات ترمیمی، کاملا باید توسط یک فرد متخصص انجام شود؛ او می‌داند که:

  • کدام مواد را با هم ترکیب کند؟

  • نسبت و اندازه هر کدام از ترکیبات ملات، چقدر باشد؟

علت کاربرد ملات ترمیمی

اگرچه بتن به همراه مواد افزودنی بتن موجود در آن یکی از مهم‌ترین و مقاوم‌ترین مصالح سازه‌های دنیاست اما در طول زمان بعد از افتتاح پروژه و حین ساخت و ترمیم سازه، ممکن است آسیب‎ها یا تخریب‌هایی به سازه برسد. به همین دلیل مهندسان ناظر یا مدیر پروژه‌های ساخت یا بازسازی ساختمان، در حین استفاده از بتن و افزودنی روان کننده بتن از برخی مواد ترمیم کننده بتن به عنوان ملات ترمیمی استفاده می‌کنند.

اصلاح ساختار سازه بتنی توسط مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن و ملات ترمیمی

کاربرد ملات ترمیمی چیست؟

ملات ترمیمی بتن

هر پوششی که انواع خرابی سطحی در سازه بتنی و روان کننده بتن موجود در آن را ترمیم کند؛ باعث شود که آن ناحیه بتن و افزودنی بتن استفاده شده در آن مثل روز اول شود؛ همچنین مقاومت بالتری نسبت به بافت بتن قبلی که در آن مواد روان کننده بتن استفاده شده است داشته باشد؛ ملات ترمیمی بتن است.

ترکیب ملات ترمیمی

برای این‌که بیشتر متوجه شوید که این ترکیب مورد استفاده در فرآیند بازسازی و تعمیر سازه چیست؛ باید بگوئیم پایه ترکیبات ملات، از این قرار است:

  • پودری بر پایه سیمان

  • سیلیس دانه‌بندی شده

  • رزین

  • الیاف پلی پروپیلن

  • مواد افزودنی بتن و مواد شیمیایی ساختمان

اساس عملکرد ملات ترمیمی

ملات ترمیمی بعد از این‌که ترکیبات فوق با هم آمیخته شدند؛ به صورت پودری خواهد شد که بعد از ترکیب با آب، قدرت چسبندگی بسیار عالی در عملیات ترمیم و بازسازی سازه بتنی دارد.

مزایای کاربردی ملات ترمیمی

شاید فکر کنید که می‌توان به جای این ترکیبات از سایر انواع ملات هم برای، ترمیم سازه بتنی استفاده کرد اما مزایای کاربردی ملات ترمیمی، باعث شده که این مواد، در پروژه‌های ترمیم ساختمان خیلی استفاده شوند؛ از جمله این مزایای کاربردی عبارت‌اند از:

  • به راحتی با آب ترکیب می‌شوند.

  • خمیر حاصل از ترکیبات ملات، یکنواخت است.

  • قدرت چسبندگی ملات بالاست.

  • انقباظ خشک شدن بسیار کم است.

  • روی سطوح افقی و عمودی به خوبی اجرا می‌شود.

  • مقاومت کششی آن بالاست.

موارد کاربرد ملات ترمیمی

بهترین پروژه‌های بازسازی برای تعمیر خرابی بتن و مواد روان کننده بتن استفاده شده در آن، آنهایی هستند که عمق بیش از ۱ سانتی‌متر در آنها باید اجرا شود.


 

اصلاح ساختار سازه بتنی توسط مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن و ملات ترمیمی

مزایای کاربرد افزودنی های شیمیایی بتن برای ترمیم ساختمان


 

انواع مواد افزودنی بتن شیمیایی برای ترمیم و تعمیر ساختمان

در صورتی‌که بخواهید تمامی اهدافی که در بالا توضیح دادیم را در پروژه خود عملی کنید؛ باید حتما نگاهی به محصولات ترمیم کننده تخصصی ساختمان بیاندازید؛ ۲ ترکیب پرکاربرد که می‌توانید از شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان کپکو تهیه‌شان کنید؛ برای این منظور عالی و پرکاربرد هستند:

  1. محصول ترمیم کننده ویژه (کاسماتیک) SoftCoat RP

  2. محصول ترمیم کننده درشت دانهSoftCoat DP


 

  1. ترمیم کننده سطحی ویژه (کاسماتیک) (SoftCoat RP)

در میان محصولات ترمیمی سازه‌های بتنی، از انواع ترکیبات بدون انقباض است. سافت کت RP را می‌توان به دلیل چسبندگی بالا و قوام قابل توجه آن برای اهداف شکل‌دهنده یا آرایشی در صنعت سازه بتن و مواد روان کننده بتن موجود در آن، استفاده کرد؛ به همین دلیل به آن محصول کاسماتیک می‌گویند.

ویژگی‌های ترمیم کننده ویژه SoftCoat RP

ترمیم کننده پودری سافت کت RPپلیمری بر پایه سیمان پرتلند است؛ همچنین پلیمرهای آب بند دارد. به همین دلیل است که استحکام ملات ترمیمی حاصل از این محصول بسیار استحکام و چسبندگی بالایی دارد. از دیگر ویژگی‌های کاربردی مهم این محصول می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • فاقد جمع‌شدگی

  • استفاده ساده به دلیل تک جزئی بودن

  • قابل استفاده در سطوح کرم‌خورده

  • کاربرد در زیرسازی برای اجرای آب بندی سطحی

  1. محصول ترمیم کننده درشت دانه SoftCoat DP

این نوع ترکیب که در ملات ترمیمی سازه‌های بتنی به شدت کاربرد دارد؛ به دلیل داشتن پلیمرهای خاص و الیاف مهندسی‌شده مولکولی، می‌تواند استحکام بالایی را در سازه ایجاد کند. این ماده می‌تواند در سطوح داخلی و خارجی به کار رود؛ در نتیجه استحکام و چسبندگی مناسبی را ایجاد کند.


 

اصلاح ساختار سازه بتنی توسط مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن و ملات ترمیمی

ویژگی‌های کاربردی ترمیم کننده سطحی و کاسماتیک سازه بتنی

سوالات متداول

آیا می‌توانیم ملات ترمیمی بتن را خودمان ترکیب کنیم؟

تهیه مواد اولیه ملات ترمیمی، کار ساده‌ای است اما اصل مهم نسبت و مقدار فرمول این ترکیبات است که می‌توانید از متخصصان مشاور کپکو، بخواهید.

مواد تخصصی ترکیب ملات ترمیمی گران هستند؟

قیمت ترکیبات ترمیم کننده ساختمان و سازه بتنی، کاملا بستگی به نوع مواد افزودنی بتن استفاده شونده دارد؛ می‌توانید بسته به اهداف تعمیر و بازسازی، پیش فاکتور محصول ترمیم کننده ویژه SoftCoat RP و محصول ترمیم کننده ضخامت بالا SoftCoat DP ویا مواد روان کننده بتن را از گروه همگرایان تولید ( کپکو) بگیرید.

قیمت ترمیم کننده چقدر است؟

ترمیم کننده یک محصول شیمیایی است که به صورت تخصصی با دانش پلیمر در آزمایشگاه‌های عمران، تولید تخصصی می‌شود؛ سپس در کارخانه به تولید انبوه می‌رسد؛ قیمت هر ترکیب ترمیم کننده سازه های بتنی به صورت فهرست فروش مشخص است؛ با این‌حال در هر سازه باید انواعی از این ترکیبات را به‌طور مشخص فرمول کنید؛ به این منظور می‌توانید از کپکو کمک بخواهید و قیمت ترمیم کننده بتن ترکیب مخصوص به پروژه خود را داشته باشید.


 

اصلاح ساختار سازه بتنی توسط مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن و ملات ترمیمی

قیمت ترمیم کننده چقدر است؟

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید برای ترمیم و تعمیر یک سازه بتنی ترکیبات ترمیم کننده مناسب را تهیه کنید؛ خودتان نباید به بازار بروید و یک بررسی کلی، راهنمای خریدتان باشد. تمامی این ترکیبات، اصول آمیختگی خاصی دارند که در هر پروژه با هدف خاص، می‌توانند ترکیبات مختلفی را شامل شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید شماره تماس ۰۲۱۸۹۳۳۱ را ذخیره کنید و درباره مواد افزودنی بتن و سایر مواد شیمیایی ساختمان کپکو، اطلاعات بیشتری به دست آورید؛ مشاوران شرکت همگرایان تولید (کپکو) ابتدا اطلاعات کلی پروژه شما و نوع مواد روان کننده بتن و... استفاده شده در پروژه تان را دریافت می‌کنند و با بررسی عوامل، بهترین ترکیب را با نسبت مناسب، در اختیار شما قرار خواهند داد؛ در نتیجه ضررهای احتمالی شما کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۲۱۴٬۸۸۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha