۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
دریای خزر از بعدازظهر روز شنبه طوفانی است | احتمال خسارت به ابنیه ساحلی و قایق های کوچک
مدیرکل هواشناسی گلستان:

دریای خزر از بعدازظهر روز شنبه طوفانی است | احتمال خسارت به ابنیه ساحلی و قایق های کوچک

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه دریای خزر از بعدازظهر روز شنبه طوفانی خواهد شد، گفت: احتمال پارگی تورصیادی، خسارت به ابنیه ساحلی و قایق های کوچک تفریحی است.

امان‌محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با ورود یک سامانه طوفانی به استان شاهد افزایش سرعت وزش باد، پاره‌شدن تورهای صیادی، خسارت به ابنیه ساحلی و تاسیسات دریایی، صدمه به قایق های کوچک تفریحی و صدمه به صید ماهیان در قفس خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه تا بعدازظهر فردا یکشنبه دریای خزر در گلستان برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست، ادامه داد: در مدت فعالیت این سامانه، سرعت وزش باد به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به ۲.۵ متر خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی گلستان با اعلام ورود سامانه کم فشار و نفوذ امواج سامانه پرفشار از عصر شنبه، گفت: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا از مخاطرات این سامانه است که در زمان فعالیت امکان واردشدن آسیب به گلخانه‌ها، ابنیه و سازه‌هایی با استحکام پایین وجود دارد.

کمالی با اشاره به خروج این سامانه در روز یکشنبه توصیه کرد شهروندان گلستانی ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه ها، احتیاط در تردد محورهای کوهستانی و جنگلی، اتراق نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل، احتیاط در صعود کوهنوردان به ارتفاعات و نواحی کوهستانی و انجام تمهیدات پیشگرانه لازم را جدی بگیرند.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha