۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
سرمایه‌های دولتی غیرمولد در ساحل مازندران واگذار شود
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

سرمایه‌های دولتی غیرمولد در ساحل مازندران واگذار شود

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: صدها هزار میلیارد تومان سرمایه غیرمولد در ساحل استان در دست دولت است که باید به بخش خصوصی و تولید واگذار شود.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال های گذشته فقط به واردات فکر کردیم زیرا رانت‌خواران ای پشت مسئله واردات حضور داشته اند، عنوان کرد:باید به مسئله تولید در استان و کشور توجه ویژه شود.

وی با اظهار این که یکی از مسائل موجود در استان مازندران اقتصاد دریا پایه است و مقام معظم رهبری نیست نوروز امسال در دیدار با مسئولان به این مسئله توجه و تاکید ویژه کردند، افزود:مازندران در کریدور شمال جنوب واقع شده است و باید به اقتصاد دریاپایه توجه ویژه کند.

وی افزود: مازندران توان تولید ۲۰۰ هزار تن آبزی دریایی دارد اما در حال حاضر میزان تولیدات آن کمتر از ۸۰۰ تن است و برای ارتقای وضعیت نیز نیازمند برنامه جامعه است.

نماینده مردم ساری میاندرود در مجلس با اشاره به این که صدها هزار میلیارد تومان سرمایه غیرمولد در ساحل در دست دولت ها است که باید در بخش تولید و اقتصاد سرمایه گذاری شود، گفت:۴۵۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان مازندران وجود دارد و دولت باید سرمایه های غیر مولد را از بخش دولتی به بخش خصوصی منتقل کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مازندران که یک میلیون تن برنج کشور نیمی از مرکبات را تولید می کند امروز با شرایط خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و برای خروج از این بحران باید دولت برنامه ریزی داشته باشد.

وی یادآور شد: دولت وظیفه دارد با وارد میدان کردن وزیر نیرو، کشور و جهاد کشاورزی برای رفع بحران خشکسالی در استان برنامه‌ریزی کند زیرا مازندران در زمینه تولید در کشور جایگاه ویژه دارد اما اکنون بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است.

زارعی تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی در استان باید طرح ارائه شود و نباید مازندران به حال خود رها شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha