۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کارشکنی بانک تجارت در آزادسازی پول متقاضیان خودرو
بازار خبر می دهد

کارشکنی بانک تجارت در آزادسازی پول متقاضیان خودرو

یک مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود، به «بازار» گفت: بانک تجارت نسبت به آزادسازی حساب مشتریان کارشکنی داشت و باید دید که فشار وزیر صمت این بانک را وادار به باز پس دهی پول های مردم می کند؟

بازار؛ گروه خودرو: وزارت صمت در ماه پایانی سال گذشته از دو طرح عرضه خودرو داخلی و وارداتی خبر داد، متقاضیان این طرح ها به ترتیب باید ۱۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان نقدینگی در حساب وکالتی خود مسدود می کردند. اما پس از مسدودسازی برخی از مشتریان نسبت به ادامه شرکت در این طرح ها منصرف شده بودند، بنابراین سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت بانک ها را موظف به آزاد سازی ۵۰۰ میلیون تومان مسدودی متقاضایان خودروهای وارداتی و داخلی کرد، براساس آنچه که تاکنون رسانه «بازار» از سوی مخاطبان دریافت کرده است، برخی از بانک ها نسبت به آزاد سازی نقدینگی مشتریان کارشکنی دارند.

یک مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود، در خصوص کارشکنی بانک ها به خبرنگار «بازار» گفت: «بانک تجارت و یک بانک دیگر نسبت به آزادسازی حساب مشتریان کارشکنی داشتند، براساس اعلام وزارت صمت هفته گذشته جلسه ای با دو بانک مذکور جهت آزادسازی نقدینگی مشتریان برگزار شده است. به نظر می رسد در هفته جاری این بانک ها براساس دستور وزیر صمت همکاری لازم با مشتریان را داشته باشند.»

این منبع آگاه با اشاره به مصوبه افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت، بیان کرد: «به نظر می رسد اغلب مشتریان نسبت به تامین نقدینگی خود برای خرید خودرو در کارخانه یا محصولات وارداتی نگرانی داشته باشند، هرچند با دستور معاون اول رییس جمهور افزایش قیمت خودرو طی جلسه میان وزارت صمت و شورای رقابت بررسی می شود و احتمال افزایش بها به مقدار اعلام شده، نخواهد بود.»

کد خبر: ۲۱۴٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha