۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
ادامه خشکسالی در کرمان| وضعیت سدها بحرانی است
مدیر بهره برداری از تاسیسات آبی آب منطقه ای کرمان:

ادامه خشکسالی در کرمان| وضعیت سدها بحرانی است

کرمان - فراز، مدیر بهره برداری از تاسیسات آبی آب منطقه ای کرمان از وضعیت بحرانی سدهای کرمان خبر داد.

حامد فراز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ادامه خشکسالی در کرمان اظهارداشت: طبق آمارها رونمد بارندگی در سال آبی جای در کرمان مطلوب نبوده است و شاهد افت آبگیری سدها در استان هستیم.

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبی آب منطقه ای کرمان ادامه داد: ۱۹ درصد با کاهش آبگیری سدها مواجه هستیم و این در حالی است که فصل بارندگی در کرمان به پایان رسیده و به زودی وارد فصل گرکام سال می شویم که این وضعیت نگران کننده است.

وی خواستار صرفه جویی در مصرف آب در استان کرمان شد و افزود: باید از آبهای موجود و در دسترس به صورت مناسب و بهینه استفاده شود تا شاهد بروز مشکل برای تامین آب در تابستان نباشیم.

آبگیری سدها کاهش یافت

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبی آب منطقه ای کرمان افزود: هم اکنون ۲۱۷ میلیون مترمکعب در سدهای کرمان آب وجود دارد و این میزان عملا کاهش ۱۱۰ میلیون مترمکعبی را نشان می دهد.

فراز افزود: این سدها شامل جیرفت، بافت، نساء، سیرجان، تنگوئیه می باشد که متاسفانه همه یان سدها افت آبگیری دارند.

جبران کمبود آب بعید است

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبی آب منطقه ای کرمان میزان آبگیری سدها در سال آبی جاری را نصف سال گذشته هم ندانشت و افزود: امسال ۶۷ میلیون مترمکعب آب وارد سدها شده است که این رقم سال گذشته ۱۷۶ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: برای اینکه با بحران بی آبی مواجه نشویم باید صرفه جویی کنیم این در حالیست که به نظر نمی رسد در سال جاری آبی حداقل در ماههای پیش رو شاهد بارندگی مطلوب برای جبران کمبود تراز آبی استان باشیم.

وی ادامه داد: خشکسالی که در سالهای اخیر در استان کرمان روی داده است موجب افت سطح آبهای زیر زمینی در استان شده است و بسیاری از این منابع هم در سال جاری با افت آبدهی و دبی آب مواجه هستند.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha