۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹
گردشگری سلامت تنها جنبه پزشکی ندارد| استفاده از سرمایه‌های طبیعی اصفهان در راستای رونق توریسم
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

گردشگری سلامت تنها جنبه پزشکی ندارد| استفاده از سرمایه‌های طبیعی اصفهان در راستای رونق توریسم

اصفهان – قاسمی، کارشناس گردشگری گفت: گردشگری سلامت تنها شامل جنبه‌های درمانی و پزشکی نیست و باید استفاده از سرمایه های طبیعی استان مانند ماسه زارها در این راستا مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، استان اصفهان ویترین گردشگری کشور است چراکه علاوه بر برخوردار بودن از ویژگی شهرستانهای چهارفصل، تمامی جنبه های گردشگری فصلی را نیز داراست، اسکی فریدونشهر در زمستان، برداشت گل و گلاب گیری کاشان، کوچ فصلی عشایر و مراسم مرتبط با آن در سمیرم، برداشت و کاشت هندوانه در بیابان، بیابان گردی در ماسه زارهای کویر، کوهنوردی در هوای مطبوع نیاسر کاشان آن هم در میان گرمای شدید خود شهر کاشان از مواردی است که به شکل همزمان در شهرستانهای مختلف اصفهان قابل مشاهده است.

اصفهان در زمینه گردشگری به اندازه ای ظرفیت دارد که تمامی جنبه های گردشگری سلامت دینی، مذهبی ، گردشگری محلی و بومگردی و عمان طور که شااره شد فصلی را داراست.

در این ارتباط حیدرعلی قاسملو در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اصفهان در جنبه های مختلف گردشگری حرفهایی برای گفتن دارد، اظهار کرد: در هر یک از این زمینه ها حرفه ها و جنبه های نادیده یا کمتر توجه شده بسیار است که از جمله این زمینه ها، توجه به گردشگری سلامت در ابعاد مختلف است.

وی افزود: زمانی که صحبت از گردشگری سلامت به میان می آید، بیشتر به جنبه های درمانی و پزشکی توجه می شود و این در حالی است که در تمام دنیا محیط های طبیعی گاه به شکل جدی تری مورد توجه هستند.

کارشناس اقتصاد گردشگری با بیان اینکه استان اصفهان دارای محیط های طبیعی فراوان است که باید از مهجوریت خارج شود، بیان کرد: ظرفیت تولید گیاهان دارویی در نقاط مختلق استان موضوعی است که به آن بی توجهی کرده ایم و این در حالی است که برخی کشورها، از خرید گیاهان دارویی ایران و فرآوری آنها بیشترین بهره را در جنبه های مختلف می برند.

۲۴ ساعت اقامت در شهر لازمه ارائه خدمات گردشگری سلامت

وی در ارتباط با تعریف در یک تعریف گردشگری سلامت گفت: این نوع گردشگری شامل ارائه خدمات در راستای بهبود و افزایش سلامتی در ابعاد جسمی و روحی برای مسافری است که حداقل ۲۴ ساعت اقامت در شهری داشته باشد.

قاسملو گردشگری سلامت را از محورهای توسعه استان و کشور دانست و بیان کرد: مسیرهای توسعه گذشته مانند کشاورزی و صنعت نیازمند باز ویرایش است و باید مسیرهای جدید در حوزه اشتغال و اقتصاد ایجاد کنیم که به یقین گردشگری از مهم‌ترین محورهای آن است.

اصفهان ویترین گردشگری کشور

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی تنوع خدمات گردشگری سلامت وجود دارد و بر این اساس نیازمند اقدامات اساسی در این ارتباط هستیم، ابراز داشت: ایران جزو ۱۰ کشور نخست در دنیا در زمینه گردشگری فرهنگی و طبیعی است و اصفهان نیز ویترین گردشگری کشور است.

این کارشناس گردشگری سلامت تصریح کرد: تمرکز ما در سالهای اخیر در بیشتر بر جنبه‌های طبیعی و تاریخی گردشگری بوده است، گرچه در سالهای اخیر در ارتباط با گردشگری سلامت سخن بسیار گفته شده است اما به جنبه های مختلف آن کمتر توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری سلامت صرفا جنبه درمانی و پزشکی ندارد، گفت: در این راستا ظرفیت های طبیعی مبتنی بر استفاده از محیط های طبیعی استان در مناطق کویری، نمکی، و ماسه زارها و غیره وجود دارد.

ظرفیت غرب استان اصفهان برای گردشگری سلامت

قاسملو با تاکید بر اینکه ظرفیت غرب استان اصفهان در زمینه فراهم ساختن هوایی با اکسیژن فراوان و پاک و تاثیر آن در بهبود بیماری‌های روحی و جسمی گفت: ۲۵ استان کشور نیز از نظر بحث گردشگر سلامت مانند برخورداری از چشمه‌های آب گرم دارای ظرفیت مناسبی هستند.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های مرتبط شناسایی و مطالعات جامع درباره گردشگری سلامت انجام شود، گفت: در زمینه گردشگری سلامت در اصفهان می‌توان از ظرفیت استان در زمینه گیاهان دارویی به خوبی استفاده کرد.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha