۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
معادن وابسته به سازمان انرژی اتمی در کرمان فعال می شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

معادن وابسته به سازمان انرژی اتمی در کرمان فعال می شود

کرمان – پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: با پیگیری های صورت گرفته معادن وابسته به سازمان انرژی اتمی در شمال استان کرمان فعال می شوند.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه استان کرمان بهشت معادن کشور است اظهارداشت: در شمال استان کرمان به خصوص در شهرستان راور شاهد وجود معادن زیادی در اراضی متعلق به سازمان انرژی اتمی هستیم که از سال گذشته تلاشها برای فعال شدن این معادن آغاز شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کرمان بیان کرد: در این سفر فعال شدن این معادن که موجب اشتغال در شهرستانهای کرمان می شود در دستور کار قرار گرفت و حالا شاهد به ثمر رسیدن این تلاشها هستیم.

پور ابراهیمی بیان کرد: کمیسیون اقتصادی برای فعال سازی معادن غیر فعال بسیار تاثیر گذار بود و تفاهم نامه سه جانبه ای در این خصوص امضا شد.

امضای تفاهم نامه سه جانبه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تفاهم نامه همکاری سه جانبه ای بین استانداری کرمان، کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان انرژی اتمی برای فعال سازی پهنه های معدنی متعلق به سازمان انرژی اتمی امضا شد.

وی گفت: این تفاهم نامه سال گذشته و با حضور استاندار کرمان امضا و نهایی شد.

لزوم افزایش سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع کرمان

رییس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست برگزار شد تا نخستین مجموعه تخصصی در حوزه سرمایه گذاری صنایع معدنی کار خود را آغاز کند.

وی گفت: در شمال کرمان معادن گسترده زغالسنگ، فولاد و سایر سنگهای معدنی وجود دارد و این در حالی است که میزان اشتغال در این شهرستانها قابل قبول نیست و باید در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستانها اقدامات جدی انجام شود.

وی افزود: در کنار این معادن میتوان صنایع وابسته را ایجاد کرد که در این خصوص هم گامهای خوبی برداشته شده است و میتواند به تولید ثروت و ایجاد چرخه اقتصاد پویا در کشور تبدیل شود.

پور ابراهیمی افزود: عزم جدی در راستای بهبود شرایط استان کرمان در زمینه معادن وجود دارد و باید موانع موجود در این زمینه نیز رفع شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      1 2
      آخرش دود و آلودگی و مریضی میشه مال رفسنجان وسودش توی جیب شهرستان کرمان. کجای این عدالت هست
    • علی IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      1 1
      شعرهای شمالی استان کرمان ی آهن و مس تولید می‌کنند و آلودگی شهر هاشون را تخریب کرده و مریضی زیاد شده ولی سودش توی جیب شهرستان کرمان می‌رود که هیچ ربطی به معادن ندارد