۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
پیشرفت ۳۱ درصدی خط آهن رشت_انزلی
ریییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد

پیشرفت ۳۱ درصدی خط آهن رشت_انزلی

نوبخت، رییس سازمان برنامه بودجه گفت: دولت تلاش می‌کند ساخت خط آهن رشت – انزلی را تا پایان امسال به بهره برداری برساند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور در حاشیه‌ی بازدید از طرح احداث خط آهن رشت - انزلی گفت: دولت تلاش می‌کند تا پایان امسال این طرح را به اتمام رسانده و خط آهن قزوین - رشت را به خزر برساند.

محمد باقر نوبخت با بیان اینکه تکمیل خط آهن حوزه‌ی نوستراک در ایران از اولویت‌های عمرانی دولت است افزود: برغم محدودیت‌های مالی موجود، دولت تمام تلاش خود را برای تزریق اعتبارات لازم جهت طرح‌های اولویت دار عمرانی از جمله خط آهن رشت - انزلی بکار می‌گیرد.

وی همچنین روند اجرای طرح خط آهن ۳۵ کیلومتری محور رشت- انزلی را رضایتبخش عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال این خط به منطقه‌ی آزاد انزلی خواهد رسید.

خط آهن محور رشت - انزلی در حال حاضر در قالب دو قطعه‌ی ۶ و ۷ روی هم ۳۱ درصد پیشرفت کار دارد و برای آن تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور همچنین تکمیل خط آهن مسیر نوستراک را برای توسعه‌ی تجارت و ترانزیت ایران با حوزه‌ی خزر و روسیه ضروری دانست و به پیمانکاران دو قطعه‌ی ۶ و ۷ طرح احداث خط آهن رشت - انزلی اطمینان داد که برای تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح، وقفه ایی ایجاد نخواهد شد.

دولت برای احداث این مسیر در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص و تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان این مبلغ را تخصیص داده است.

کد خبر: ۲۱٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha