۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
طرح مالیات بر سوداگری، به‌زودی به صحن علنی می‌رود
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح مالیات بر سوداگری، به‌زودی به صحن علنی می‌رود

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدواریم در هفته جاری طرح مالیات بر سوداگری جمع‌بندی شده و پس از بارگذاری به صحن مجلس ارسال شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از عوامل ایجاد تورم‌ سوداگری است گفت: قانون مالیات بر سوداگری که بخش اعظم آن در مجلس تصویب شده و تنها بخش کوچکی از آن مانده تا به تصویب نهایی برسد، کمک بزرگی به دولت در راستای مهار سوداگری با استفاده از ابزار مالیات می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پنج ماده دیگر از این طرح باید در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: امیدواریم در هفته جاری طرح مالیات بر سوداگری جمع‌بندی شده و پس از بارگذاری به صحن مجلس ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در زمینه نهایی شدن طرح مالیات بر سوداگری جدی هستیم و به طور قطع این طرح جهت بررسی‌های تکمیلی به صحن مجلس باز خواهد گشت. لازم به ذکر است؛ بسیاری از مواد طرح مالیات بر سوداگری در مجلس بررسی و تصویب شده است.

طغیانی در ادامه با اشاره به اینکه طرح مورد نظر خرید و فروش و معاملات را شفاف‌ می‌کند، اظهار کرد: مالیات بر عایدی سرمایه، به سود ناشی از فروش چیزهایی تعلق می‌گیرد که مولد نیستند و مالکان آن چیزی به ارزش‌های آن نیفزوده‌اند. به‌طورکلی تمامی چیزهایی که در زنجیره تولید تا عرضه قرار نداشته و بدون تغییر از سوی افراد خریدوفروش می‌شوند (مانند ملک، خودرو، طلا و ارز) مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که چه ضمانت اجرایی برای این طرح وجود دارد، گفت: این قانون مانعی برای افراد و کسب و کارها ایجاد نمی‌کند بلکه هر فردی که خریدی انجام دهد در کارپوشه شخصی آن درج خواهد شد و اگر خرید و فروش‌ها زیر یکسال بود، در این فاصله، عایدی آن حساب می‌شود، سپس از این عایدی مالیات کسر شده و فرد مورد نظر موظف به پرداخت مالیات آن عایدی است.

طغیانی یادآور شد؛ این طرح یک مالیات هدایتی و تنظیمی است و هدف آن این است که سرمایه‌ها به سراغ دلالی و سفته بازی نروند.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha