۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
خسارتهای بزرگ برای هتلهای بزرگ در دوران کرونا
نشنال ژئوگرافیک گزارش داد

خسارتهای بزرگ برای هتلهای بزرگ در دوران کرونا

افت میزان تقاضا برای سفر باعث شد تا تقاضا برای رزرو اتاق هتل ها هم کاهش پیدا کند به همین دلیل صنعت هتل داری را هم می توان یک قربانی دیگر بحران کرونا دانست. مطالعات نشان داد هتل هایی که در شهرهای بزرگ واقع شده اند و هتل های لوکس بالاترین زیان را متحمل شدند.

بازار؛ گروه بین الملل:صنعت توریسم را می توان قربانی اصلی بحران اقتصادی دانست. صنعتی که هر روز با افزایش شمار قربانیان و تعطیلی فعالیتهای اقتصادی آسیب بیشتری متحمل می شود. نشنال ژیوگرافیک در این زمینه نوشت: «هتل ها را می توان یکی از قربانیان بحران کرونا دانست. کرونایی که هر روز قربانی بیشتری می گیرد و هنوز راهی برای کنترل آن یافته نشده است.  در این شرایط تقاضا برای سفر در دنیا کاهش زیادی پیدا کرده است و تقاضا برای اقامت در هتل ها هم کاهش داشته است. سوال اصلی این است که هتل ها برای تامین سلامت مسافران چه تمهیداتی در نظر می گیرند و آیا امکان حفظ سلامت مسافران در هتل ها وجود دارد یا خیر؟»

البته در بسیاری از هتل ها پروتکل هایی اجرا می شود. مثلا در هتلی در نیویورک  اتاق ها بعد از خروج هر میهمان به مدت دور روز دست نخورده باقی می ماند و دو روز بعد خدمه هتل با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند ماسک و شیلد و لباس های مخصوص به نظافت و ضد عفونی می پردازند. از طرف دیگر آسانسورها قابل استفاده توسط شمار زیادی از مسافران نیست و هر یک مسافر یا یک خانواده باهم می توانند از آسانسور استفاده کنند. اما تمامی این پروتکل ها به معنای کاهش درآمد صنعت هتل داری و افزایش میزان هزینه های جاری آنها است.

هتل های لوکس آسیب بیشتری دیدند
به گزارش کنسول توریسم و سفر جهانی صنعت هتل داری هم از صنایع دیگری بود که در این بحران آسیب زیادی متحمل شد. بررسی ها نشان داده است هر چه یک هتل لوکس تر باشد، میزان آسیب  اقتصادی وارد شده به این هتل بیشتر بوده است زیرا هزینه های این گروه از هتل ها بیشتر از انواع دیگر هتل ها است. 

 هتل ها را می توان به دو صورت طبقه بندی کرد. اول طبقه بندی آنها بر مبنای میزان لوکس بودن یا تعداد ستاره های هتل و دوم طبقه بندی بر مبنای منطقه ای که هتل در آن قرار گرفته است.

آمار ارایه شده توسط کنسول توریسم و سفر جهانی نشان می دهد میزان درآمد هتل های لوکس به ازای هر اتاق ۱۳.۹ درصد در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. میزان درآمد هتل های درجه بالا – هتل های پنج ستاره ای که در سطحی پایین تر از هتل های لوکس در دنیا قرار دارند- به ازای هر اتاق ۱۵.۲ درصد کمتر شده است. درآمد هتل های چهار ستاره به ازای هر اتاق در سال جاری ۱۲.۴ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود. درآمد اقامتگاه های اقتصادی تنها ۸.۶ درصد به ازای هر اتاق کاهش داشته است که دلیل کمتر بودن میزان افت درآمد این هتل ها را می توان در کم هزینه تر بودن فرایند کار در این هتل ها دانست.

هتل هایی که در شهرهای بزرگ بودند زیان بیشتری متحمل شدند
در یک طبقه بندی دیگر میزان افت درآمد هتل ها بر مبنای منطقه ای که در آن واقع شده اند، ارزیابی شده است. بررسی ها نشان  می دهد میزان درآمد هتل هایی که در شهرهای بزرگ واقع شده اند به ازای هر اتاق ۱۸.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. در حالیکه درآمد ریسورت ها در دنیا ۱۲.۴ درصد  و درآمد هتل های واقع شده در مناطق حومه شهر ۸.۸ درصد کاهش داشته است.

مطالعات نشان داده است هتل های با ابعاد متوسط که در ایالتهای کوچک واقع شده اند، شاهد کاهش ۵.۴ درصدی میزان درآمد خود به ازای هر اتاق بودند. این در حالیست که درآمد هتل های واقع شده در شهرهای بسیار کوچک افت ۳.۹ درصدی میزان درآمد به ازای هر اتاق را تجربه کردند.

اتحادیه صنعت هتل داری بین المللی نوشت: « هر چه هتل در منطقه ای پر جمعیت تر و گران قیمت تر واقع شده باشد، میزان زیانی که در جریان همه گیری کرونا متحمل می شود بیشتر است. دلیل این مساله را می توان در دو عامل جستجو کرد. اول اینکه هزینه نگهداری و ساخت این هتل ها بالاتر است و نبود مسافر برای آنها در شرایط کرونایی امروز می تواند هزینه های زیادی برای این هتل ها به همراه داشته باشد. از طرف دیگر طبقات بالای اقتصادی و اجتماعی در شرایط کرونایی بیش از دیگران پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند و تقاضای آنها برای رزرو هتل ها و سفر با شدت بیشتری کاهش یافته است.»

 به عنوان مثال هتل ماریوت  که یکی از هتل های بزرگ و زنجیره ای در دنیا است اعلام کرد میزان درآمدش در فصل اول سال جاری ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شد و به همین دلیل این هتل یکی از بزرگترین دریافت کننده های حمایت مالی از طرف دولت امریکا بود. طبق گزارش دولت امریکا هتل ها و رستوران ها در مجموع ۳۵۰ میلیارد دلار  کمک مالی دریافت می کنند که بخشی به صورت پرداخت مستقیم و بخش دیگر به صورت تسهیلات وام های کم بهره و معافیت مالیاتی است.

کد خبر: ۲۱٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha