۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
معاملات فقط نقدی صورت می گیرد| فرایند تولید بعد از دریافت پول معامله آغاز می شود
مدیر فروش مجموعه صنعتی آژمان در گفتگو با بازار:

معاملات فقط نقدی صورت می گیرد| فرایند تولید بعد از دریافت پول معامله آغاز می شود

صیادی مدیر فروش مجموعه صنعتی آژمان با اشاره به بی ثباتی بازار می گوید: فرایند تولید به محض اینکه معامله انجام شده و کل وجه دریافت شد، با خرید مواد اولیه تولید آغاز می‌شود.

رامتین صیادی مدیر فروش مجموعه صنعتی آژمان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مجموعه ما بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در صنعت ساختمان دارد. در زمینه ساخت سازه های فلزی، سوله و ساختمان های مسکونی و تجاری فعالیت داشتیم و در کنار اینها در زمینه تولید تیرچه های فلزی و بتنی و همینطور تولید یونولیت های سقفی هم سابقه داریم. در طی ۱۵ سال در این مجموعه در بیش از ۲۱۰۰ پروژه فعالیت داشتیم

* با توجه به تلاطم بازار شما در تامین مواد خود به مشکل برخوردید؟

مسلما نمی‌توانیم بگوییم امروزه کسی در صنعت ساختمان این مشکل را نداشته باشد یعنی ما تولیدکنندگان و خریداران و سازندگان بدون شک با این مشکل مواجه شدند
مطمئنا همیشه تلاطم در بازار تبعات خود را دارد.نسبت به اول سال به یک ثباتی رسیده امیدوارم پابرجا بماند


* مثلا یونولیت چه مقدار افزایش قیمت داشته است؟

حقیقتا در یک مقطعی که افزایش قیمت پیدا کرد چیزی نزدیک به ۶ تا ۷ برابر افزایش قیمت داشتیم ولی الان به حدود ۵۰ درصد رسیده یعنی به افزایش قیمتی که در تابستان داشتیم بازگشته است در کل چیزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

البته سود ما در این بازار بیشتر نشده و هزینه تولیدمان تغییر آنچنانی نداشته است اما متاسفانه مواد اولیه افزایش قیمت داشته است. یک روز می گفتند پتروشیمی تولید نمی‌کند یا تولید می‌کرد اما کیفیت لازم را نداشت نهایتا آیتم های مختلفی را در این بازار شنیدیم اما ماحصل چیزی که به دست ما رسید مواردی بود که خدمتتان عرض کردم.

* از بورس هم نتوانسته اید تامین مواد اولیه داشته باشید؟
قاعدتاً حجم معاملاتی که در بورس اتفاق می‌افتد بالا است و ما همیشه از دوستانی که این معاملات را در بورس انجام می دهند به صورت کارگزاری خریداری می‌کنیم.

* قیمت گذاری تان را چگونه انجام می‌دهید؟

ساختار ما از اینکه به صورت مدت دار با مشتریانمان کار بکنیم به لحظه انتقال پیدا کرده است یعنی قرار داد های ما کاملا به صورت نقدی شده و محصولات را به صورت نقد خریداری می‌کنیم و همان را برایشان تولید می کنیم در واقع به این صورت شده است که یک مقدار از قیمت نهایی که عمده آن آیتم مواد اولیه، هزینه تولید، سود و پرسنل و.. محاسبه می‌شود عدد ما در آن بخش ثابت است و چیزی که بازی می دهد و بالا و پایین می شود بحث مواد اولیه هست.
تمام افراد باید کل وجه معامله را پرداخت کنند وگرنه در سامانه ما ثبت نمی شود متاسفانه اینطور شده که باید کل وجه را ثبت کنند پس از ثبت حسابداری اجازه می دهد که وارد فرایند تولید شوند یعنی به محض اینکه معامله ای انجام می شود بنده کل وجه را دریافت می کنیم مواد اولیه خریداری و فرایند تولید آغاز می‌شود.
زمانی که بازار ثبات داشته باشد می توانیم از مشتری چک بگیریم و چک را در بازار خرج کنیم اما لحظه ای که بازار پر تلاطم می‌شود نمی‌توانیم چک را به کسی تحویل بدهیم پس به طبع شرایط تغییر می‌کند و به صورت نقدی می‌شود یعنی الان فرایند آهن و یونولیت کاملا نقد شده است.

* افت بازار مسکن در سالهای اخیر چه تاثیری روی بازار شما داشته ؟
بنده نه می توانم بگویم این قضیه بد است و نه به عنوان یک تولید کننده نمی توانم بگویم خوب است. اگر بازار شور و شوق را داشته باشد طبعاتش به تولیدکننده می خورد ما به واسطه اینکه در این ۱۵ سال در بحث کیفیت بسیار کار کردیم و آگاهیم زمانی که ساخت و ساز در بازار کاهش پیدا می‌کند کسانی که واقعا سازنده هستند و در واقع کار روز مره شان هست ما را می‌شناسند و مشتری ما هستند. ما مشتری خودمان را داریم شرایط سخت تر و پیچیده تر شده همه چیز زنجیر وار دست به دست یکدیگر داده است و نمی توان کاری کرد.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha