۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
رونق در سایه ارتقای کیفیت | تولیدکننده داخلی از فرصت موجود استفاده کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رونق در سایه ارتقای کیفیت | تولیدکننده داخلی از فرصت موجود استفاده کند

سمنان- همتیان، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تولیدکننده داخلی از فرصت شعار سال استفاده کرده و با ارتقای کیفیت، تولید خود را رونق ببخشد، گفت: رونق در سایه ارتقای کیفیت محقق می شود.

حسن همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، در پاسخ به سوالی پیرامون راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ بیان کرد: تولید در کشورمان با مشکلات عدیده ای روبرو شده که مهمترین آنها افزایش هزینه آن است. مقوله ای که بسیاری از واحد های تولیدی را حتی با مشکل روبرو ساخت.

وی افزود: از سوی دیگر باید گفت که برخی تولید گران ما نیز برای جبران این موضوع از کیفیت و کمیت محصولات خود کاسته اند در صورتی که این نقطه مقابل رونق تولید است و اگر می خواهیم تولید را بهبود ببخشیم می بایست به کیفیت نیز توجه کنیم.

این کارشناس اقتصاد با بیان اینکه رونق تولید در سایه ارتقای کیفیت می تواند محقق شود، افزود: کافی است به سیر تولیدات خانگی در کشورمان نگاهی بیاندازیم که تا همین چند سال قبل اقلام ایرانی سایه به سایه اقلام خارجی پیش می آمد اما یکباره همه چیزعوض شد و مردم اعتماد خود را از دست دادند.

همتیان با بیان اینکه این نشان می دهد که اقبال به اجناس داخلی بسیار به کیفیت تولید بستگی دارد، بیان کرد: اگر واردات کاملاً آزاد و امکان رقابت اقلام ایرانی با خارجی مهیا بود شاید ۳۰ درصد از مردم همچنان به اقلام داخلی اقبال داشتند و این در حالی است که نه واردات مجاز است و نه کیفیت کالای ایرانی ارتقا پیدا می کند که این مقابل شعار سال ۱۴۰۲ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

اگر شرایط برای واردات مهیا بود آیا کسی خودروی ایرانی خریداری می کرد؟

وی با بیان اینکه این موضوع دو گزاره را روشن می سازد یک اینکه اگر کیفیت اقلام تولیدی داخل بالا برود مشتری خود را نیز دارد و دو اینکه تولید کننده اگر یک قدم بردارد خریدار ده قدم برداشته است، افزود: مردم ما نشان داده اند که با کمترین ها راضی می شوند اما واقعاً اعتمادشان توسط تولیدگرانی مانند خودروسازان، از بین رفته است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شعار سال ۱۴۰۲ که رونق تولید ۵۰ درصد آن است، بهترین فرصت برای تولید گران ایرانی محسوب می شود که با ارتقای کیفیت شان بار دیگر جای خود را در سبد اقتصاد مردم ایران باز کنند، گفت: برخی اقلام مانند خودرو، جنبه اجباری دارد یعنی چاره ای برای مردم وجود ندارد اما اگر شرایط برای واردات مهیا بود آیا کسی خودروی ایرانی خریداری می کرد؟

همتیان با بیان اینکه در بخش های دیگر مانند لوازم خانگی اگر می خواهیم شرایط تولیدمان بهتر شود باید رو به بهبود کیفیت برویم، ابراز کرد: اقبال مردم به اقلام ایرانی یک ویژگی دیگر هم دارد و آن اینکه اگر کارخانه کیفیت خود را بهبود بدهد، خریداران بیشتر شوند شرکت می تواند حتی گسترش پیدا کند وارد بورس شود، سهام آن توسط مردم خریداری گردد و همین طور سطح به سطح به اقتصاد کشور کمک کند.

کد خبر: ۲۱۴٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha