۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۳۶۴ با شناورهای دریایی
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۳۶۴ با شناورهای دریایی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز گذشته بیش از ۳ میلیون و ۳۶۴ از طریق شناورهای دریایی جابجا شده اند.

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین آمارهای ترددهای مسافران در طرح نوروزی گفت: تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل عمومی جاده‌ای از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین، ۵ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۳۳ نفر بوده که سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲/۲ درصد، ناوگان مینی بوسی ۲۳ درصد و ناوگان سواری کرایه ۱۴/۸ درصد در جابجایی مسافران بوده است.

وی در ادامه افزود: تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل ریلی حدود یک میلیون و ۵۷۰ هزار مسافر، با حمل و نقل هوایی اعم از پروازهای داخلی و خارجی ۲ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۷۰۱ نفر و تعداد مسافران جابجا شده با شناورهای مسافری ۳ میلیون و ۳۶۴ و ۱۲۴ مسافر است.

افندی زاده تصریح کرد: کل وسیله نقلیه تردد شده بین استان‌ها در ۱٩ روز ابتدای طرح نوروزی، حدود ٤٣ میلیون وسیله نقلیه است که ۱ درصد نسبت به نوروز ۱۴۰۱ و ۵١ درصد نسبت به نوروز ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: سیستان و بلوچستان با ۱۹ درصد، ایلام با ۱۹ درصد، خوزستان با ۱۸ درصد، کرمان با ۱۶ درصد و اردبیل با ۱۳ درصد استان‌های با بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۳ فروردین بوده اند.

کد خبر: ۲۱۴٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha