۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
 برداشت سنگین پول از بانک‌های کوچک ایالات متحده
هراس سپرده‌گذاران آمریکایی از یک فروپاشی جدید؛

برداشت سنگین پول از بانک‌های کوچک ایالات متحده

ترس سپرده‌گذاران آمریکایی را وادار می‌کند تا پول خود را به بانک‌های بزرگ منتقل کنند.

به گزارش بازار، بر اساس گزارشی که توسط بانک «جی پی مورگان چیس» منتشر شده و توسط «واشنگتن پست» گزارش شده است، پس از اینکه مشکلی که بانک‌های آمریکایی با آن مواجه شدند و در میان ترس‌های جدید مبنی بر اینکه یک غول مالی دیگر در معرض بحران مالی قرار گیرد و سپرده‌گذاران صدها میلیارد دلار از حساب‌های بانکی آمریکا برداشت کنند، سهام بانک‌ها در وال استریت سقوط کرد.

به دنبال آن حدود ۵۵۰ میلیارد دلار سپرده از بانک‌های کوچکتر و منطقه‌ای به بانک‌های بزرگ و صندوق‌های بازار پول طی دو هفته پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر نیویورک منتقل شد.

فرصت
دانیل لوخت، مشاور مالی فلوریدا گفت: «اختلال در بازارها همیشه پول را به حرکت در می‌آورد. " با اشاره به اینکه «بزرگترین سوالی که اکنون برای سپرده گذاران وجود دارد این است: آیا پول من امن است؟ چگونه می‌توان آن را ایمن‌تر کرد؟

وی افزود: افرادی که در حساب‌های پس انداز ساده پول دارند از این بحران‌ها به عنوان فرصتی برای انتقال پول خود استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد هنوز بحران گسترده تری رخ نداده است و دولت ایالات متحده تمام تلاش خود را کرده است تا به سپرده گذاران اطمینان دهد که حساب‌های بانکی ایمن هستند.

اما این امر باعث نشد که مشتریان از انتقال پول خود جلوگیری کنند، زیرا آمریکایی‌ها صدها میلیارد دلار از بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های منطقه‌ای کوچکتر به بانک‌ها و مؤسسات مالی بزرگ‌تر و همچنین صندوق‌های بازار پول، اوراق قرضه دولتی، حساب‌های پس‌انداز آنلاین پربازده، و حتی ارزهای دیجیتال و طلا منتقل می‌کنند.

صندوق‌های بازار پول
طی دو هفته گذشته، از زمان سقوط چشمگیر بانک سیلیکون ولی، سرمایه گذاری در صندوق‌های بازار پول نزدیک به ۲۴۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

این یک نوع صندوق سرمایه گذاری مشترک است که بر اوراق بهادار کم ریسک تمرکز دارد.

بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده برای دو سال در نتیجه رشد تقاضا به حدود ۲۰ درصد رسید و سرمایه گذاری‌های پرریسک تری در حال رونق هستند، زیرا قیمت ارز «بیت کوین» ۴۰ درصد افزایش یافت در حالی که طلا حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

کوئینسی کراسبی، استراتژیست ارشد جهانی در LBL Research، گفت:"این عفونت ناشی از وحشت و ترس است، از بانکی به بانک دیگر می‌رود و وقتی اوضاع نگران‌کننده می‌شود، مردم ابتدا پول خود را به اوراق خزانه یا طلا منتقل می‌کنند و بعداً سوال می‌پرسند. "

ضرر و زیان
بر اساس داده‌های فدرال رزرو، بانک‌های کوچک و متوسط ایالات متحده ۱۲۰ میلیارد دلار از سپرده‌های خود را در هفته فروپاشی "سیلیکون ولی" از دست دادند.

برخی از این سپرده‌ها مستقیماً به بزرگترین بانک‌های کشور رفتند که در آن دوره ۶۶ میلیارد دلار سپرده به دست آوردند.

بزرگترین بانک‌ها
در بانک First Republic، حتی یک بسته نجات ۳۰ میلیارد دلاری از بزرگترین بانک‌های کشور برای جلوگیری از گرفتن پول مردم کافی نبود.

وال استریت ژورنال این هفته گزارش داد که مشتریان در هفته‌های اخیر ۷۰ میلیارد دلار یا نزدیک به ۴۰ درصد از سپرده‌های بانک را برداشت کرده‌اند.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha